Gå til innhold
Søk i
  • Flere valg...
Finn resultater som...
Finn resultater i...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

bjgr

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Virker som det er en svaket enten i SW eller i selve sensorene. Men slik det er blitt i dag så er det jo ikke et problem så lenge en ikke har en feilkode på systemet. Kommer uansett til å fortsette og oppfordre han til å mase hver gang feilen oppstår og satse på at de finner ut av det. Noen som vet om det er samme systemet på Kodiaq og Superb?
  2. Usikker på dekkdimensjon, men så lenge det blir kalibrert mellom hvert dekkskift så tviler jeg på at det skal ha noe å si. Vanskelig å skjønne hva som gjør det, føler vi har vert innom det meste. Har bedt han om å mase på verkstedet hver gang han får feilen, de må vel selv være interessert i å finne ut hva som gjør det.
  3. Det har ikke manglet trykk, og alt som skal gjøres har blitt gjort. Lurer kansje på om systemet er for sensitivt i og med at det er helst på snø og slaps problemet oppstår. Regner med det er rullediameter/hastighet som blir målt i forbindelse med dekktrykkovervåkingen? Synes uansett det er rart at Møller ikke klarer å komme opp med et svar på hvorfor dette skjer.
  4. Hei. Min bror har en 2017 Superb 1,4TSI og har problemer med dekkteykksensorene. Noen ganger kommer det opp for lavt trykk på alle 4 dekk, andre ganger bare på venstre bak. Det kan virke som om feilmeldingen kommer oftere når det er mye snø/slaps på veien. Kan det ha no med at det bygger seg opp snø og slaps på dekk/i hjulbuen? Bilen har vert inne hos forhandler flere ganger der de selv har sett varselet, men de finner ingen feil. Dekktrykkene blir selvsagt sjekket hver gang feilen oppstår. Er det noen som kjenner seg igjen her? Har selv en 2018 Kodiaq, og har aldri hatt problemer med dette.
  5. bjgr

    Garasjejekk

    Jeg har nettopp skiftet på min Kodiaq, brukte garasjejekk med rund jack-pad uten spor. og jekket på jekkepunktene på kanal listen/falsen. Ingenting er bøyd eller ødelagt, så det fungerer uten probemer!
  6. Jeg har samme problemet (Kodiaq 2018). Snakket med tekniker hos Møller i dag, og han gikk gjennom instillinger og kjørte test på systemet. Han mener det mest sannsynlig er et problem med software (for lang forsinkelse, evt for høy toleranse mellom innkobling og utkobling). De vil ta dette videre med Skoda, så skulle jeg få svar når de får tilbakemelding. Venter i spenning, da dette er det eneste som virkelig plager meg med Kodiaqen..
  7. Ja det har vert en lang prosess, forhåpentligvis verdt å vente på!
  8. Kaster meg på her med et spørsmål. Vår Kodiaq ble produsert i uke 32, leveres denne uken. Er den da en 2018 modell? Kontrakten ble signert i april 2017.
  9. Vår Kodiaq fikk produksjonsdato i uke 32, og den blir levert denne uken. Det vil si omtrent 7 uker fra produksjonsdato. Denne blir levert i Bergen. Selger sier at vi har vert maks uheldig med timing for transport, så det er nok mulig å skrelle av et par uker her.

Nettsamfunnsomdømme

1 Nøytral

Om bjgr

  • Rang
    Medlem

Personlig informasjon

  • Bil
    Skoda Kodiaq Style 2,0 TDI

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Opprett ny...