Elbil statestikk
 Av RML ·   ·  1003 ·  0
- 
	
Nyeste emner
 - 
	
Siste Innlegg
- 
						
						Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
 - 
						
						NÄr jeg prÞver Ä Äpne bakluken, klikker det bare i lÞsen, men den Äpner ikke. Noen som har vÊrt borti lignende problem?
 - 
						
						Jeg er fleksibel. Interresert i Ă„ fĂ„ gjort dette fĂžr vinteren, sĂ„ hele Ăžstlandet er interresant. đ Â
 - 
						
						
Av ReparatĂžren · Skrevet
Er nok lurt Ä skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker Ä.gÄ til MÞller, blir det Ä spÞr lokale verkstader der du bur. - 
						
						Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger Ă„ fĂ„ byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utfĂžre dette til en ok pris? mvh BjĂžrn HÂ
 - 
						
						
Av Superb lll · Skrevet
Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en Þdelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nÄ. Det har ogsÄ vÊrt noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frÞs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting fÄr en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg sÄ har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har lÄst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene pÄ rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid nÄr en kanskje har pÄ seg et par tynne hansker, sÄ er det jo nesten hÄplÞst Ä betjene noe som helst. Savner ogsÄ at det er flere fysiske knapper, for det meste mÄ jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg ogsÄ var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg fÞlge med pÄ forbruk, kjÞrelengder pÄ turer, etc, mens pÄ VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig Ä sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsÄvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV mÄ jeg ha pga helsa, jeg mÄ inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit Ä bli gammal «kÊll» skal jeg si deg, hehe  Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte Ärsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke nÄr «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine Þyne. Men smaken er heldigvis forskjellig  Om kvaliteten er bedre gjenstÄr jo Ä se, de er jo bygget pÄ samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er bÄde stillig og romslig, og har et fint design i mine Þyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal ogsÄ fÄ den i lÞpet av hÞsten etter hva jeg har forstÄtt, men mulig min blir produsert fÞr det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i gÄr, og den er i uke 45, sÄ da er det mulig bil levering i fÞrste del av desember om transporten gÄr etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjÞr ogsÄ sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for pÄ kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud pÄ den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dÄrligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer pÄ helt nye id4. SÄ kan en jo sette sammen regnestykket slik en Þnsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg mÄ betale.... HÄper du fÄr en bedre opplevelse og mindre feil pÄ din VW id enn det jeg har hatt sÄ langt. AltsÄ ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende nÄr en ikke fÄr gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det mÄ gjÞres pÄ en skjerm som ikke fungerer. - 
						
						Det var jo synd du ikke fĂžlte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det ogsĂ„, sĂ„vidt jeg har skjĂžnt. Ikke prĂžvd. da jeg ikke Ăžnsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. OgsĂ„ pga Skoda ikke hadde noe alternativ. Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall. Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornĂžyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. TĂžft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom pĂ„ litt over 600k. Holder i massevis det ogsĂ„ egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris pĂ„ Superb'en. SĂ„, da var prisene litt enklere Ă„ svelge!Â
 - 
						
						
Av Superb lll · Skrevet
Takk for det @Marius  Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fÄtt litt for mye «juling» i jobb, sÄ da er jeg nÞdt til Ä gjÞre noe med det. Fant to biler som kunne vÊre bedre, sÄ prÞvde Tesla M Y Juniper Performance fÞrst. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for Ä si det litt forsiktig  Den gikk som et uvÊr, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. SÄ da valgte vi Ä bestille en slik. Volvo er jo ogsÄ kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke pÄ hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjÞrt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er sÄ mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten hÄplÞst Ä fÞlge med pÄ alt sammen. SÄ der har du gjort et godt valg vil jeg tro  - 
						
						Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du mÄ ut av landet for Ä ta fÄ tak pÄ dette. f.eks https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises ogsÄ, da det er kun er kjÞlevÊske. Men, kanskje litt jobb Ä fÄ ut?
 - 
						
						Hei, Velkommen tilbake til forumet! Jeg har ogsÄ vÊrt veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornÞyd!  Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornÞyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde sÄ mange alternativer iforhold til det jeg jaktet pÄ, sÄ endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornÞyd til nÄ, med bÄde rekkevidde og ladehastigheter pÄ litt lengere turer!   Har passert 6000km nÄ.. SÄ ikke voldsomme mengder
 
 - 
						
						
 - 
	
Andre nye emner
 - 
	
Andre nye innlegg
- 
						
						
Av ReparatĂžren · Skrevet
Ikke kjekt med "ny" bil og masse trÞbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, mÄ du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrÄdet/ NAF om nÞdvendig. Er bilen kjÞpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (MÞller?..) Ellers ville eg gÄtt inn pÄ vegvesenet sine sider, funne navn pÄ tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for Ä hÞyre om problema med bilen har vore der lenge. DÄ har du meir kunnskap og meir Ä argumentere med. - 
						
						Heisan Ny i skodaforum Norge, Ăžnsker og hĂžre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjĂžpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjĂžre at nĂ„ jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk pĂ„ nybil garanti sĂ„ null stress. eg leverte bil inn pĂ„ verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prĂžvet alternativ 1... sĂ„ 2.... sĂ„ 3.... sĂ„ 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, sĂ„ det beklaget de for. og fant ut av det etter forsĂžk 5. jeg fikk bilen, det fĂžrste jeg la merke til at nĂ„r jeg starten den var det vibrasjoner pĂ„ tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, sĂ„ var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prĂžve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter pĂ„ at over gang fra el til bensin under kjĂžring ikke alltid er like smuuud som det skal vĂŠre, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen fĂžr bensin motor kobler seg inn... fĂ„r meg til og kjenne pĂ„ en fĂžlelse jeg ikke Ăžnsker etter kjĂžp av bil til ca 350.000.- fĂ„r meg til og tenke pĂ„ og heve kjĂžp. og finne en ny superb Â
 - 
						
						Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har ogsĂ„ problemer med appen. FĂ„r ikke lov til Ă„ lĂ„se eller lĂ„se opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende.Â
 
 - 
						
						
 

Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ