Gå til innhold
Høttkaill

Adaptive lys har sluttet å fungere


Anbefalte innlegg

I dashbordet lyser en lampe som om det var gått en pære, så får jeg meldingen "sjekk håndboken" (bare tull), lysene går på men peker ned. Skjedde tilsynelatende plutselig, fra den ene dagen til den andre. MEN: ser at plastlokket til xenonlyset i bakkant av den ene lykta har løsnet, kan det ha kommet fukt? Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Høttkaill skrev:

I dashbordet lyser en lampe som om det var gått en pære, så får jeg meldingen "sjekk håndboken" (bare tull), lysene går på men peker ned. Skjedde tilsynelatende plutselig, fra den ene dagen til den andre. MEN: ser at plastlokket til xenonlyset i bakkant av den ene lykta har løsnet, kan det ha kommet fukt? Noen som har noen tips?

Hei,

Stor sannsynlighet for at fukt har en påvirkning her.

Eneste måten å kunne konkludere med noe her, er å få tatt en diagnose.

Du kan prøve å ta ut kontakter på denne lykten og se om du ser noe fukt e.v.t 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den ene frontlykta på min Superb «låste seg» i nedover posisjon, og da måtte de rekalibrere frontassistsystemet på min bil da ble det bra (i en periode). Men så skjedde det igjen på den samme lykta, og da byttet de hele frontlyset på garantien, da «motoren» i lykta var defekt.

Så er bilen din under nybilgarantien @Høttkaill, så er det absolutt verdt et besøk til forhandler, for en ny frontlykt (adaptiv xenon) kostet visstnok godt over 15.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..tok ut begge lyktene og inspiserte, så ikke tegn til fukt, men plasthempene som skal holde lokkene på plass knakk når jeg såvidt rørte dem, dårlig kvalitet..måtte surre med strips for å få tett. Prøvde også å koble fra batteriet,  men når jeg tester lysene igjen kommer feilmeldingen igjen og begge peker nedover...er vel ikke annet å gjøre enn å krype til korset/ verksted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...