Gå til innhold
tomskoda

Oljeskift på DSG gearkasse


Anbefalte innlegg

Er nå 65000 km siden siste oljeskift - er det nødvendig å skifte filter på gearkassa ??   Har forspurt Sverige som sier de skifter  filter mens Møller i Norge sier de ikke skifter filter som normalen. Har noen kommentarer til dette og hva vil er fair pris være  på olejeskift ?   Er en Skoda  2016/2017  med 150 hk diesel   -  merker ingen feil på gear men ønsker å skifte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomskoda skrev (På 23.10.2022 den 17.21):

Er nå 65000 km siden siste oljeskift - er det nødvendig å skifte filter på gearkassa ??   Har forspurt Sverige som sier de skifter  filter mens Møller i Norge sier de ikke skifter filter som normalen. Har noen kommentarer til dette og hva vil er fair pris være  på olejeskift ?   Er en Skoda  2016/2017  med 150 hk diesel   -  merker ingen feil på gear men ønsker å skifte 

Hei,

Usikker på om det er nødvendig. Men, tror kanskje det kan være lurt etterhvert? Du kan jo forespørsel møller om, hvor mye dem skal ha for jobben med å bytte filter også.kun oljeskift på kassa, koster vel 3-4000,- hos Møller tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan det være like lurt som å skifte filter/sil på 4x4 når de først skiftet olje der også? Masse eksempler på tett sil på 4x4, som igjen fører til havari på 4x4-systemet. 

Møller/Skoda skifter ikke disse om du selv ikke spør om det. Latterlig spør du meg, for når man først har systemet åpent, (4x4 i dette tilfellet), tar det verkstedpersonellet maks 5 minutter ekstra og skifte filter/sil og pakning.

Det hadde vært greit å vite om det er det samme på DSG-kassa. Jeg skal selv bytte olje om 6 mnd tid, så dette skal jeg prøve å huske på og spørre om. Kom gjerne med tilbakemelding om hva du finner ut av. 

Skifte DSG-olje på Merkeverksted koster rundt 4.000 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Core2Duo skrev (På 5.11.2022 den 23.11):

Kan det være like lurt som å skifte filter/sil på 4x4 når de først skiftet olje der også?

Hos min lokale forhandler anbefaler de å skifte ut eller rengjøre den sila for å motvirke at den går tett. Regner ikke med at det er sånn over hele linja.

Om det ikke gjøres, vil pumpa havarere og du blir nødt til å dekke kostnader for ny pumpe.

Det sies jo at "alt som går rundt, går sundt", det kan tenkes at det er greit å be om å få skiftet filteret selv om det ikke foreligger "krav" fra forhandler på å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...