Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Core2Duo

Moderator
  • Content Count

    365
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11
  1. I det du svarer eller oppretter en ny tråd så trykker du på "Klikk her for å legge til filer" etter du er ferdig med å skrive det du skal skrive.
  2. Jeg tittet litt i de forskjellige prislistene til Audi, angående LED Matrix. F.eks skal de på en Audi A6 ha - 16.470 kr for Matrix LED - 23.760 kr for HD Matrix LED På de andre modellene er det også i samme prisklasse, jevnt over mellom 19.000 kr og 25.000 kr for LED Matrix. Det er jo en god slump med penger - men det er også Audi vi snakker om, som jo er en dyr bil. Kan man håpe det blir billigere på Superb? Og er det verdt 20.000 kr? Noen som har prøvd lysene med Audi?
  3. Der har du riktig bilde ja @BGB Jeg fant bare av den grå/svarte bilen i artikkelen du linket til, og det er feil design. Morro at det blir LED Matrix @Superb lll! Jeg har lest at det kun skulle bli vanlig LED. Da er det enda mer å glede seg til
  4. Det er nok ikke sånn den kommer til å se ut @BGB, blant annet feil grøftelys og litt forskjellig.
  5. Skoda gikk ut med en smakebit av den nye og oppgraderte Superb for ikke så alt for lenge siden. 23. mai vil den bli avduket under kvart-finalen i VM i ishockey, som Skoda er hovedsponsor av. I tillegg sies det at det allerede i mai vil åpnes for bestilling av nye Superb, med vanlige motoriseringer. Sikler du på plug-in hybriden, kommer den for bestilling muligens noe senere. Dette blir spennende!
  6. Ja, at asfalten får kjørt seg, trur jeg på. Jeg vet mange spyler asfalten våt først, før de bruker avfetting, og sier at det hjelper mot slitasjen på asfalten. Et lite tips om du ikke gjør det Jeg slår et slag for "Koch Chemie Protector Wax". Prisen på flaska kan skremme ved første øyekast, men den er meget drøy i bruk. Ellers så har du "Gyeon Q2M WetCoat" som mange visstnok syntes er god. Har selv ikke prøvd den, men den står på handlelista.
  7. Avfetting er ikke så sterkt som folk skal ha det til, om man bruker riktige produkter. Bruker du den på den lokale selvvasken, eller i en bilvaskemaskin, så spiser den beskyttelsen (her spesielt voks og sealer) både til frokost, lunsj og middag. Prickbort, som nevnt av både deg og @Superb lll er i det mildere sjiktet, uten å gjøre en dårlig jobb. Selv bruker jeg avfetting en gang i måneden. Enten er det vinter med salt, asfalt, og hele den pakka, eller så er det sommer med asfaltering. Jeg, med hvit bil, kommer hvertfall aldri unna å ha synlige asfaltflekker på bilen, uansett tid på året, og for da å få en skånsom vask, så må det til med litt avfetting.
  8. Progressiv sportsstyring er at du slipper å snurre rattet så mye i forhold til når du må svinge med bilen. Jeg har det, og det merkes spesielt godt når du parkerer, og må ha fullt rattutslag og slikt. Til sammenligning mener jeg å huske at fullt rattutslag var en halv runde mindre på rattet enn biler uten progressiv sportsstyring.
  9. Fordi det ikke kommer på langt nær så mye snø som i Norge, da eller? Jeg tenker at når snøen først kommer, så er det et problem uansett..
  10. Det er vel mer enn 5% av verdens land som får snø, så problemet er vel til stede lenger ut i horisonten enn bare Norge, men. Så vil jeg tørre å påstå at de landene som bare får snø noen ganger, der kommer jo snøen ned i form av våt og kram snø, som nettopp legger seg i fronten av bilen. Lov å håpe allikevel, ser ikke for meg det skulle være så avansert å legge noen varmetråder bak dekselet på sensoren.
  11. Takk for svar. Får satse på det kommer ved en senere anledning - det hadde absolutt gjort seg med når det er snø som nedbør og 1-2 plussgrader, som det gjerne er både vår og høst.
  12. For er par dager siden, møtte jeg et helsikes snøvær på kjøretur hjemover. Som forventet tok det ikke langt tid før ACC/Front assist meldte om sin utilstrekkelige sensorsikt. Jeg mener bestemt at noen har snakket om at det er varme i sensoren, så snø og slikt skal kunne smelte, og at sensoren på den måten ikke blir dekket til. Stemmer dette, eller er det bare jeg som innbiller meg at jeg har hørt at det er varme i sensoren? Om det skulle være varme i sensoren; må man skru på varmen på noen måte? (Samme knapp som varmetråder i bakrute, eller varme i speil osv..?) For slik bilen min ser ut etter en tur i litt snøvær, så ser det ikke ut som det er noe varme i sensoren nå iallefall.
  13. Jeg tenker at det er høydejusteringen som er problemet her, om jeg har forstått det riktig - og da er det ikke bombrikka som er problemet, men mest sannsynlig en av sensorene på en av lyktene som stiller inn høyden på lysene når de skrues på.
  14. Nå har det åpnet for forhåndsreservering av elektriske Skoda Citigo. Les mer om både Citigo og reservasjon på Skoda sine sider; Link; Reservering av elektriske Citigo

Core2Duo last won the day on April 10

Core2Duo had the most liked content!

Community Reputation

60 Fantastic

About Core2Duo

  • Rank
    Veteran

Personal Information

  • Domicile
    Hedmark/Oppland
  • Car
    MY17 Superb SportLine 2,0 TSI 220 hk DSG

Recent Profile Visitors

1,385 profile views

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...