Gå til innhold
Espen Svendsen

Problemer med skoda connect


Anbefalte innlegg

Hei, noen som kan tips meg om veien videre med problem med å logge på skoda connect i bilen. Har en amundsen infotainment i min superb 2020 modell. Jeg har laget bruker i appen, lagt til bilen og neste steg er aktivering i bilen ved å logge på og ta med begge hovednøklene for å verifisere hovedbruker. Det kommer opp melding «kan ikke laste brukerprofil». Det er forsøk gjenoppretting til fabrikkinnstillinger, restart ved å holde inne volumknapp, ingen endring. Har også prøvd å koble bilen mot delt internett via wifi uten at det hjelper heller. Jordkloden i skjermen ser tilsynelatende ut til ha riktig farge. Det er eSim i denne bilen. 
 

jeg har også vært i dialog med kundeservice og hun jeg snakket med det mente at forhandler måtte legge meg inn som eier av bilen for at jeg skal kunne ta i bruk lås opp/igjen tjenesten. Det er også gjort i i det siste uten at det har løst påloggingsproblemene. Hun på kundeservice sa at jeg ikke får tilgang til noe før det er bestilt noen tjenester ( alle som var på denne bilen er utløpt). Det er jeg for så vidt enig i, men en må jo kunne logge seg på først for å få bestilt tjenester en ønsker mot bilen. Er ikke det riktig?. Hun sa at i appen under «mer» finner jeg tjenestene som skal bestilles, men her ligger det ikke noe siden bilen ikke er aktivert. 
 

Noen som har noen triks her? Det er nybilgaranti på bilen og forhandler har allerede brukt en hel arbeidsdag uten å fått til noe som helst………
 

Infotainment ( de to andre bildene er fra slik det ser ut i appen)

IMG_3096.thumb.jpeg.32ee944303b8d54c460a802eaa5b687d.jpeg

IMG_3098.png

IMG_3097.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har ikke så mange flere forslag enn å kreve at forhandler for ordnet dette. Be dem ta kontakt med fabrikken, om så må være.
Si at dette er en essensiell tjeneste for din bruk av bilen. Smør på rett og slett. Håper dem finner ut av det.

Kjøpte du bilen ny eller brukt?
Om den ble kjøpt brukt, så kan det være slik at bilen fortsatt er aktiv hos tidligere eier og da kan slikt som dette oppstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har funnet en løsning på dette enda @Espen Svendsen, så forsøk å logge deg inn på nettet (på en pc f.eks.) i stedet, og bestill det «abonnementet» du ønsker, betal for det, vent så til dagen etter og så forsøk å logge deg inn på appen.

En annen ting som @Marius nevner er også meget vesentlig om bilen er kjøpt brukt, for dette holdt forhandleren og jeg på med i nesten 2 dager uten å komme noen vei, for tidligere eier stod som hovedbruker og den klarte ikke vi i slette. Vi forsøkte å benytte muligheten for fabrikkinnstillinger i bilens infotainmentsystem, men det hjalp ikke, i tillegg så var vi så uheldige at serveren til Skoda Connect appen ikke samarbeidet.
Men når den var oppe å gikk, så fikk tidligere eier slettet seg selv som hovedbruker, og jeg kunne logge på Skoda Connect appen og da fungerte det, og siden har det fungert helt som det skal. Dette var nå i førsten av Mai med dette året.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...