Gå til innhold
Octavia10

Nødkompressor feil bar måling?


Anbefalte innlegg

Kompressoren jeg kjøpte på biltema i sin tid gikk i stykker når jeg skulle bytte dekk, og tenkte å prøve nødkompressoren som fulgte med bilen. Nivået var på rundt 2 eksisterende på dekket (bekreftet når jeg kom ned til bensinstasjonens kompressor), men den analoge måleren/manometeret til nødkompressoren jeg prøvde først, viste over 5 ved påkobling og testing. Kunne rett og slett ikke bruke måleren på den og kjørte ned på bensinstasjonen i stedet. Er det en vanlig greie at de er så unøyaktige? Nå har den ligget ubrukt i bilen i 5 år, men burde vel ikke hatt noe å si.

Endret av Octavia10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en digital måler. Stol aldri på manometer på kompressorer, de kan vise mye feil. De kan i beste fall være retningsgivende, men ikke i en sånn grad at man skal kjøre noe særlig på trykk avlest på analoge manometer på luftkompressorer.

Tester som NAF har gjort tidligere har vist at også manometer på luftfyllere på bensinstasjoner kan være ganske unøyaktige. Så det kan lønne seg å ha en egen digital måler for å sjekke lufttrykkene.

Kjør pent!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!🤘😎

Joda, digitale målere er nok unøyaktige de også (såklart, de koster fra under hundrelappen og oppover til noen få hundringser). Men jeg vil kalle dem nøyaktige nok, det er forskjell på 0,1 bar og fullstendig bingo... 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...