Gå til innhold
Fagerdaal

Defekt dynamo? Batterilampe lyser ikke.


Anbefalte innlegg

Forrige fredag tok ladinga på vår 2012 Superb kvelden. Har forska litt og målt ut fra dynamo, og måler jeg fra pluss fra dynamo til minus på batteri får jeg 9.6 volt, det er vell dette dynamoen lader? Måler jeg fra gods på dynamo til minus på batteri får jeg 0.01 volt, dette ble gjort for å sjekke at det ikke var dårlig kontakt noen sted. Fra pluss fra dynamo til pluss på batteri endte jeg opp med 0.1 volt mener jeg.

 

Men, når tenning slåes på, lyser batterilampa i dashbord, og denne forsvinner når bilen startes. Kommer så ikke på igjen før batteriet har farlig lite strøm. Mente batterilampa kom på med en gang dynamo ikke ladet? Eller tar jeg feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utg.punktet måler du rett på +/- på batteriet. Er ladespenninga lav der,  kan du evnt. måla over  + og gods på dynamoen. Den skal vere lik som over batteriet. (14-14,6 v , omtrent med motoren i gang.). Ladelampa i dashbordet vil ikkje nødvendigvis lyse, sjøl om det er feil på dynamoen.  Tippar problemet ditt er feil ved enten likeretter/børster,/regulator. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...