Gå til innhold
RoarA

Kjøp av brukt Superb


Anbefalte innlegg

Hei.

jeg vurderer sterk å skaffe superb stasjonsvogn 2017-2018 modell, automat og med tilhengervekt på minimum 2000kg da jeg skal trekke campingvogn.

 Bør iallefal ha skinn/alcantra, største skjerm, varme i seter og ratt, adaptiv cruise, manuel giring av automatkasse, ryggekamera. noe  mere som burde være på en bilen?

vet L&K har ganske mye men det varierer vel der å? Så er de vel er ofte vesentlig dyrere?

4x4 må jeg strengt talt ikke ha men det skader jo ikke.. 

 
-hva bør jeg sjekke spesielt før jeg kjøper en slik bil  rent teknisk? ( heftelser,service  etc.blir selvfølgelig sjekket..)

-er det Dsg kasser i alle? Blir det problemer med girkasse når bilen er rullet 50000-150000km selv om service er fulgt?Leveres de med ulike typer automatkasser?  Evt.hvilke typer?   ser endel har nødmodus problemer.er det ofte problem?

 

-noe annet som er gjenganger feil?

-hvilket utstyr bør en superb ha ?

Roar
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Så, i årsmodellen du oppga, altså i pre-facelift-versjonen, var det bare DQ250-girkassen som ble brukt – både for 4x4 og for forhjulstrekk. Med motorene 1,6TDI og 1.8TSI med forhjulstrekk kan du ha DQ200-girkassen – dette er den svakeste girkassen, og jeg anbefaler absolutt ikke den til biler som skal trekke tilhenger. DQ250 fungerer veldig bra, men jeg anbefaler optimalisering av programvaren i TCU-en. For det første for å endre girskifttidene, og for det andre for å øke trykket på clutchene, noe som er veldig viktig, spesielt i en bil som skal trekke tilhenger, siden høyere trykk på clutchene minimerer slipp, og dermed varer clutchene lenger og girkassen generelt tåler mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...