Gå til innhold
RoarA

Kjøp av brukt Superb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg vurderer sterk å skaffe superb stasjonsvogn 2017-2018 modell, automat og med tilhengervekt på minimum 2000kg da jeg skal trekke campingvogn.

Bør iallefal ha skinn/alcantra, største skjerm, varme i seter og ratt, adaptiv cruise, manuel giring av automatkasse, ryggekamera. noe  mere som burde være på en bilen?

vet L&K har ganske mye men det varierer vel der å? Så er de vel er ofte vesentlig dyrere?

4x4 må jeg strengt talt ikke ha men det skader jo ikke.. 

-hva bør jeg sjekke spesielt før jeg kjøper en slik bil  rent teknisk? ( heftelser,service  etc.blir selvfølgelig sjekket..)

-er det Dsg kasser i alle? Blir det problemer med girkasse når bilen er rullet 50000-150000km selv om service er fulgt?Leveres de med ulike typer automatkasser?  Evt.hvilke typer?   ser endel har nødmodus problemer.er det ofte problem?

-noe annet som er gjenganger feil?

-hvilket utstyr bør en superb ha ?

Roar

• 2 måneder senere...
Skrevet

Så, i årsmodellen du oppga, altså i pre-facelift-versjonen, var det bare DQ250-girkassen som ble brukt – både for 4x4 og for forhjulstrekk. Med motorene 1,6TDI og 1.8TSI med forhjulstrekk kan du ha DQ200-girkassen – dette er den svakeste girkassen, og jeg anbefaler absolutt ikke den til biler som skal trekke tilhenger. DQ250 fungerer veldig bra, men jeg anbefaler optimalisering av programvaren i TCU-en. For det første for å endre girskifttidene, og for det andre for å øke trykket på clutchene, noe som er veldig viktig, spesielt i en bil som skal trekke tilhenger, siden høyere trykk på clutchene minimerer slipp, og dermed varer clutchene lenger og girkassen generelt tåler mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...