Gå til innhold
Steinrawr

Parkeringsvarmer starter ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mk3 octavia med dieselvarmer, men jeg klarer ikke helt å lokalisere den, og har feilmelding om at sirkulasjonspumpa har et elektrisk problem. Noen som har et bilde av hvor varmeren skal være? har fjernkontroll og knapp til varmer i dashbordet, men den blinker bare og skrur seg av.

Har lest litt om "locked" og skal klare å løse akkurat den biten med VCDS.

Forumet merker VCDS-logger som SPAM, så sliter veldig med å dele hele kodeutlesingen på varmeren, men det er snakk om 

0139 Recirculation pump - Open or short to plus

0135 Heater unit locked

webasto feilkoder.txt

• 4 uker senere...
Skrevet

Noen som vet om bosch sirkulasjonspumpe med 3 pin kan erstatte webasto 2 pin pumpe? 

Det er tydeligvis ikke samme sirkulasjonspumpe på alle disse bilene, og det var denne bosch pumpa jeg fikk brukt, så skulle gjerne fått den til å fungere, selv om kontaktene ikke fungerer. 

20240817_135221.jpg

20240817_142951.jpg

• 5 uker senere...
Skrevet

Hei, vet ikke om du har fått ordnet dette. Men, vanlig feil på disse varmerne. Det sitter tre pumper som er ganske like på bilen to stk sitter under motoren, og en sitter ved varmeren. Denne sitter foran høyre forhjul. Ta av innerskjermen så ser du varmer og pumpa. Det er 95% sjanse for at det det er pumpa som er defekt. Det kommer fukt inn i kretskortet. Sjekk hvordan innløpene er og hvor mange stikk det er (2-3 stk), sammenlign og bestill fra Autodoc. Funker på min. Du får opp feilkodene du nevner, men du får bare slettet den ene hvis du ikke har original VW eller en avansert leser. Varmeren må låses opp for bruk. Kostet meg 350kr  hos Skoda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...