GÃ¥ til innhold
Gizmo

Feil med Lys/Regnsensor


 Del

Anbefalte innlegg

Hei alle Skoda brukere.😊

Har en Octavia 2014, hvor både regn og lys sensor har begynt å tulle.

Har kjørt scanning med Icarsoft CRmax scanner, får da opp følgende feilkode: B136676 "Sensor for regn/lysgjenkjenning - Feil installasjonsplassering."

 

Feilen(e) opptrer på følgende måte:

1. Når jeg kjører med fulllys, dimmer lyset ned, bare "enkelte ganger" når jeg møter biler.

2.Lysbryteren går ikke an å "skyve forover" for å slå av full lyset igjen, men må trykkes bakover.

3.Symbolet for "fullt lys" vises ikke i displayet på dashbordet.

4.Regnsensor fungerer ikke/ ikke på normalt vis. Når viskerbryter/arm  står i nullstilling når det regner, får jeg ingen reaksjon fra vindusviskerne, men når jeg setter den på intervall visking, ser en enkelte ganger, at hastigheten på vindusviskerne øker, uten at jeg har gjort noe for å påvirke den.

Noen som vet hva som kan være feil/eller tror de vet?

Alle innspill tas imot med takk!

Hilsen Eirik 😊

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei, Jeg opplever av og til en merkelig lyd ved start av bilen. Det høres nesten ut som at startmotoren ikke slutter Ã¥ gÃ¥ og bilen vibrerer kraftig. Hvis jeg starter/stopper bilen noen ganger forsvinner problemet av seg selv. Noen ganger fÃ¥r jeg opp feilmelding om at nøkkelen ikke er tilstede/har dÃ¥rlig batteri, andre ganger ingen feilmelding. Det er vanskelig Ã¥ beskrive dette problemet sÃ¥ jeg tok en video av det hele forrige gang det skjedde. Jeg har ogsÃ¥ hatt bilen inne hos Møller for feilsøking men de sier det ikke er noe feil med bilen og jeg hadde ikke denne videoen Ã¥ vise de den gangen jeg hadde den inne.  IMG_5054.MOV
    • Panserbeskytter for Octavia '18-20 selges. Vet ikke om/hvordan den passer pÃ¥ andre Ã¥rsmodeller. Iflg Gytis autek der den ble kjøpt sÃ¥ er den for 2018-202 mod.   Se finn anonnse 375529451 :-)
    • Hei alle Skoda brukere.😊 Har en Octavia 2014, hvor bÃ¥de regn og lys sensor har begynt Ã¥ tulle. Har kjørt scanning med Icarsoft CRmax scanner, fÃ¥r da opp følgende feilkode: B136676 "Sensor for regn/lysgjenkjenning - Feil installasjonsplassering."   Feilen(e) opptrer pÃ¥ følgende mÃ¥te: 1. NÃ¥r jeg kjører med fulllys, dimmer lyset ned, bare "enkelte ganger" nÃ¥r jeg møter biler. 2.Lysbryteren gÃ¥r ikke an Ã¥ "skyve forover" for Ã¥ slÃ¥ av full lyset igjen, men mÃ¥ trykkes bakover. 3.Symbolet for "fullt lys" vises ikke i displayet pÃ¥ dashbordet. 4.Regnsensor fungerer ikke/ ikke pÃ¥ normalt vis. NÃ¥r viskerbryter/arm  stÃ¥r i nullstilling nÃ¥r det regner, fÃ¥r jeg ingen reaksjon fra vindusviskerne, men nÃ¥r jeg setter den pÃ¥ intervall visking, ser en enkelte ganger, at hastigheten pÃ¥ vindusviskerne øker, uten at jeg har gjort noe for Ã¥ pÃ¥virke den. Noen som vet hva som kan være feil/eller tror de vet? Alle innspill tas imot med takk! Hilsen Eirik 😊      
    • hei, jeg fikk opp denne feilkoden og da forsto jeg det sÃ¥nn at man bare skal bytte enhet eller sende enheten inn pÃ¥ rep. jeg driver og ser litt pÃ¥ og kjøpe ny(brukt) men vanskelig og finne rett type. pÃ¥ enheten som stÃ¥r i bilen nÃ¥ stÃ¥r det: 1K0 614 517 AB. finnes det noen andre alternativ? eller kan jeg bare bruke en sentral det stÃ¥r det samme pÃ¥. har en sentral liggende som stÃ¥r 1K0 907 379 AB pÃ¥. noen som har forslag til hva jeg skal gjøre? mvh sebastian
    • Hei og takk for svar. ja det er garanti pÃ¥ bilen.
    • Hei, Her er det nok ikke sÃ¥ mange andre enn skoda forhandler som kan hjelpe deg altsÃ¥. Du har vel garanti pÃ¥ bilen enda? 2020 modell ser jeg. SÃ¥ dem bør kunne hjelpe deg med dette  
    • Myskoda! Har nÃ¥ prøvd  å bruke parkeringsvarmer i min Kodiaq, igjen, men etter at myskoda gjorde en oppdatering etter at vi mÃ¥tte inn pÃ¥ en ny app i juli fungerer ikke appen og ingen kontakt med bilen. Appen vil ha meg til og aktivere pÃ¥ nytt. Har prøvd Ã¥ fÃ¥ hjelp fra skodaforhandler uten at de kunne hjelpe, foreslo timebestilling for feilsøking..Er det noen som har erfart noe lignende? 
    • Ja har sett is alle hefter/bøker som ligger i mappa. Hatt ute hele bagasjerommet til og med subwoofer, men fant ikke noe lapp.
    • Har du rett og slett sjekket i serviceboka? Jeg har samme merke der som jeg fant baki der reservehjulet ligger.
    • Er det noen ande lure plasser dem kan ha gjømt det i bilen. Har akkurat kjøpt en kodiaq 20 modell. Klarer ikke og finne den noen plasser. Ikke noen av bøkene/hefter osv. endevendte bagasjerommet ogsÃ¥.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

×
×
  • Opprett ny...