Gå til innhold
Ooinaru

Salg av Octavia


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Er i den situasjonen at jeg venter på Kodiaq og må få solgt gamle bilen. Den er en Octavia 2014 modell Black magic metallic med ambition utstyrsnivå og 1,6 TDI med DSG og den har gått snart 42000km. Den har egentlig ikke så mye ekstrautstyr som feks verken hengerfeste eller park.varmer og den har normale bruksmerker som steinsprut pluss litt riper i lakken her og der. Ser at de fleste Octavia som selges på finn ligger på rundt 249.000,-. Så spm mitt er da: Hva kan jeg ta for den?

I mitt hode ser jeg for meg å prøve meg rundt 230.000,- som et utgangspunkt men er usikker på hvordan det estetiske påvirker pris ift den tekniske standen og antall km kjørt.

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke sjekket med forhandler innbytte? Etter hva jeg ser på Finn så vil jeg tru at prisen du har satt er grei. Det kan være greit å be om en innbyttepris på bilen fra forhandler, så får du vite hva de trekker for de steinspranga du nevner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, CitizenX skrev:

Du har ikke sjekket med forhandler innbytte? Etter hva jeg ser på Finn så vil jeg tru at prisen du har satt er grei. Det kan være greit å be om en innbyttepris på bilen fra forhandler, så får du vite hva de trekker for de steinspranga du nevner. 

Joda, jeg snuste på Superb i mai i fjor og fikk 195.000 før takst da jeg spurte Møller, hadde bilen på service da så var nysgjerrig på verdien. Det er jo en god del under det jeg gjerne vil ha for den. Pr nå så tenker jeg at innbytte er "worst case scenario" hvis jeg ikke får solgt bilen før Kodiaqen er leveringsklar. Man har jo aldri kontroll på hvor fort man får solgt en bil heller, det kan jo drøye alt i fra en uke til flere mnd :)

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, da er helt klart privatsalg å foretrekke. Så vet du hva worst case ligger på i forhold til hvis kjøper skal prute :) Bare vær ærlig i annonsen med det som måtte finnes av steinsprang og evt annet smått. Jeg tror iallefall man som selger tjener på det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, CitizenX skrev:

Jau, da er helt klart privatsalg å foretrekke. Så vet du hva worst case ligger på i forhold til hvis kjøper skal prute :) Bare vær ærlig i annonsen med det som måtte finnes av steinsprang og evt annet smått. Jeg tror iallefall man som selger tjener på det.

 

 

Takk for tips! :) Tenker også at stensprut og riper går under kategorien "bruksmerker". Det som er mest synlig skal jeg få fikset før salg uansett. Har kjøpt utbedringskit slik at jeg kan fylle i der det trengs :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...