Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

CitizenX

+ Member
  • Content Count

    232
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5
  1. CitizenX

    Ekstralys

    Om du har DSG kan du sannsynligvis få den gjennom der clutchwiren skal gå på biler med manuell. Det har iallefall vært tilfelle på Superb og Octavia
  2. Om Kodiaq levereres med manuell i enkelte markeder kan det kanskje være mulig å få kabel gjennom der clutchpedalen skal være. Iallefall var det mulig på Superb og Octavia.
  3. Etter hva jeg kan se på div forum bruker alle canm8 eller lignende på Superb, inkl meg. Om det helt nødvendig må nesten sjekkes med verksted. I og med at du får stabil spenning på kabelen virker det på meg som den ikke er canbus-styrt, uten at jeg skal påberope meg å være noe ekspert.
  4. CitizenX

    Trimming

    Helt sikkert lurt. Jeg snakket med en kollega som hadde brukt BSR sin OBD-tuning, han fikk også diverse feilmeldinger...
  5. Takboks selges av en kamerat.
  6. CitizenX

    Trimming

    Jeg brukte bluefin fra Superchips.co.uk, noe som er lik det BSR kjører med programmering via OBD-kontakten. Jeg tviler ikke ett sekund på at effekten er som beskrevet, for Octaviaen gikk som et olja lyn. Fordeler: Sykt mye effekt Mer moment Kan bytte mellom org og trimmet programvare Ulemper: Høyere forbruk Høyere motortemp - max 10 grader så sikkert ikke vesentlig EPC motorfeil - løste seg med omstart, men skjedde flere ganger, også etter at Superchips endret programvaren. Skjedde alltid i kombinasjon med ACC som jeg bruker ofte. Med bakkestart kjentes det som DSG gikk i lås, dvs gikk 20 cm fram så var det bom stopp. Måtte ta gir i nøytral og sette i drive igjen for å få bilen til å kjøre normalt. Endte opp med å fjerne programvaren og kjøre orginalt. Effekten var som sagt hysterisk, men for meg var ulempene større enn nytteverdien. Er jeg fristet til å øke effekten på min Superb 280 TSi? Ja det er jeg, men om jeg gjør det vil jeg sjekke at leverandøren har erfaring med en lignende speccet Superb som jeg har. I UK var det ikke så vanlig med adaptiv cruise, så de hadde ikke erfaringer med tuning og programmering mot den. Mvh CitizenX
  7. Haldexen er i bunn og grunn driftsikker selv om det selvsagt finnes eksempler på det motsatte, men av antall biler solgt med Haldex vil jeg tro at feilraten er latterlig lav. Jeg er på min fjerde bil med Haldex, og kun den første hadde problemer, det var da en ledning som koblet ut ESPsensoren som feilet. Har kjørt ca 3-400k med Haldex totalt. Før du kjøper tester du at Haldex funker med å ta en bakkestart eller firehjullsladd på et egnet sted, så får du konstatert at det funker iallefall. Ellers viktig at bilen har fulgt service og at olja byttes på Haldexen. Dette skal gjøres hver 60.000km. Jeg betalte ca 3500,- for 20k og 40k service mens 60k service kom på ca 11000,- da med bytte av olje på DSG og Haldex. Ca 3500,- på hver av de. Noen biler er solgt med klargjøring for hengerfeste, mens andre ikke er det så du må nesten sjekke med forhandler hva de tar for montering av hengerfeste på akkurat denne bilen. Tipper på rundt 10k i allefall i kostnader. Octaviaen er en solid og driftsikker bil. Jeg byttet ut min etter ca 85000km med lite problemer. Det som ble gjort på min var å bytte en bryter på DSG(garanti) og fixe irr på leding til Webasto som gjorde at fjernkontroll ikke funket. Ingen av disse feilene gjorde at bilen ikke var kjørbar. Jeg var godt fornøyd med bilen men ville ha noe større og kraftigere, så endte opp med en Superb 280 TSi.
  8. Sålenge det ikke forstyrrer sikten din er det vel ingenting som skulle tilsi at de skulle være ulovlige. Biler blir levert orginalt med HUD så bør ikke være noe problem.
  9. Bare følg godt med på situasjonen, om det blir høyere oljeforbruk så er det bare å klage selv om det er innafor.
  10. CitizenX

    4x4

    Gjør en skikkelig test der du deaktiverer antispinn, så ser du om den drar på alle hjula. Skal være mulig å ta en firehjulsskrens uten problemer om du har litt motor.
  11. CitizenX

    Montere ekstralys

    Gul/hvit, stift nr 11. Kobler du rett på kabelen eller med xbb eller lignende?
  12. Beklager sent svar, det gjelder begge deler. Visuelt sett penest under, men jo høyere montering jo bedre lysmessig. Jeg har min over skiltet og det går helt fint ift radar.
  13. Extralyset vil få signal hver gang lyset er i bevegelse, så det vil ikke funke, men med ekstra bryter kan du slå av ekstralyset manuelt om du tar igjen en bil, eller møter en bil på ei langstrekke, og da få det beste fra begge lysene. Det krever at du er våken og følger med da du som sagt må gjøre dette manuelt.
  14. Du sliter vel med å få godkjent kufanger, det må i vognkortet og jeg tipper BT er litt vanskelig på det. En slik kan kanskje være et alternativ fra qpax.se? Alternativt fra vool.se:

CitizenX last won the day on November 26 2019

CitizenX had the most liked content!

Community Reputation

18 Good

About CitizenX

  • Rank
    Veteran

Personal Information

  • Car
    '17 Skoda Superb 280 TSI L&K

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...