Gå til innhold
Superb lll

Prøvetur med Skoda Kodiaq


Anbefalte innlegg

Da var turen også kommet til meg for en prøvetur med denne flotte bilen :) 

For det er det virkelig også, at denne bilen slår de fleste (for ikke å si alle) salgsrekorder innen Skoda selskapet forstår jeg veldig godt. Jeg likte denne bilen veldig godt, at den er 16cm kortere enn min Superb og likevel virker romsligere og større er jo nesten et under. Romsligere lasterom og mye «luftigere» kupé (det kommer jo selvfølgelig av at høyere under taket), men det er likevel godt gjort å få min Superb til å føles «trangere» ut i kupéen ;)

Fikk prøve en meget godt utstyrt Style utgave, 2.0/190hk 4x4 DSG 7 med fullt skinninteriør, DCC, Canton lydanlegg, parkeringsassistent og trailerassist, panorama soltak, etc, dette bare for å nevne noe av alt utstyret bilen hadde.

Den hadde et meget behagelig støynivå, med merkbart mindre hjulstøy enn hva det er på min Superb (begge bilene kjører på Pirelli, men to forskjellige typer dekk), virket som det var mindre vindsus også, men det kan ha noe med regnværet og at det skjulte suset. Med DCC understellet i Sport (slik jeg liker det) så var bilen meget fast i fjøringen uten å virke for hard eller stiv, virket faktisk mindre «duvete» enn min Superb, men kjøreturen var for kort til at jeg vil konkludere med det.

Motoren hadde jo et utrolig godt drag, helt fra bunnen av. Merker jo at den blir fortere «tom» enn en bensinmotor, men en rask DSG kasse gjør at det ikke skiller så mye likevel. Hvordan 4x4 systemet fungerer i praksis på denne bilen her vet jeg ikke, her jeg bor er det kun bar asfalt for tiden og det er det heller ingen problemer med om en bare kjører en FWD bil heller ;)  

Så her har Skoda konstruert en meget flott bil som virkelig imponerer de fleste som prøver den, jeg ble også meget imponert over den :) 

 

59130cb070f4a_2017-05-1010_15_47.jpg.9449abd5ee65e6e378d8567c2af26d02.jpg

 

Spørsmålet en nesten må stille seg her er vel hvor lenge Skoda får lov til å lage så flotte biler som før eller siden vil spise av markedet til VW. Jeg vil heller ha Skoda Octavia (st.vogn), Superb og Kodiaq enn Golf (st.vogn), Passat og Tiguan, og fortsetter Skoda det flotte de holder på med her, så vil de jo snart utkonkurrere VW og det tror jeg nok ikke at VW tolererer på sikt, men det er lov å håpe da.......... :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...