Gå til innhold
Norheim91

Erfring med 2015mod 1.6tdi og 2.0tdi motorer


Anbefalte innlegg

Hei,

Sitt og vurdere nytt bilkjøp. Tenkte på ein 15 mod men lure på om eg skal nøye meg med 1.6 tdi eller om eg skal koste på det ekstra 2.0 tdi koste,
Effekt og slik er ikkje det eg bryr meg mest om. men driftsikkerheten til desse to motorene, nokon som har noko erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært i tvil, og ville valgt 2.0. Det er en sterkere motor og kler bilen bedre enn 1.6.

 

Har kjørt begge, og 2.0 gir en helt annen kjøreopplevelse enn 1.6. Forbruket er jo nesten det samme(!)

Ellers er det vel de ‘’vanlige’’

tdi-symptomene man må passe på:

turbo, svinghjul, egr, dpf

 

Lykke til med valget

 

Endret av OmegaPO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre skriver her, har du muligheten til det, så velg den sterkeste motoren av dem. Da merker du ikke noe til at du fyller opp bilen, og du må heller ikke presse en mindre motor bare fordi den har fått litt mer vekt, da tenker jeg spesielt på fullastet bil og evt. en tilhenger etter.

Den minste holder i lange baner, men det kan bli litt mer giring, og mindre motor betyr ikke nødvendigvis lavere forbruk. Det kommer helt an på hva du har med deg, kjørestil og hvilke veier du kjører på. Selv om en tung høyrefot stort sett aldri gjør noe positivt med forbruket da, hehe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...