Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 03/12/18 i alle områder

  1. Når det gjelder Scout så har jeg tatt med følgende ting i mitt oppsett i vilkårlig rekkefølge: Vinterpakke (webasto, oppvarmet baksete og delingsnett) Scout Businesspakke Delskinn - Alcantara seter (Canton sound system, Sun Set, 2x USB bak og 230V uttak i baksetet) Metallic lakk Avtagbart hengerfeste El.seter begge sider Stålpedaler Oppvarmet frontrute Simply Cleverpakke Parkeringsassistent (det er kun for å få flere sensorer på sidene av bilen ettersom min datter skal øvelseskjøre om litt) El.bakluke Reservehjul Kessy Ryggekamera Care Connect 18" Braga Antrasitt Lastkantbeskytter Vinterhjul (dimensjon, felger og dekk er ikke avgjort enda) Men som tidligere nevnt, Scout føler jeg blir i dyreste laget nå som mellomlegget ble langt høyere enn forventet............
    1 poeng
  2. Jeg kan nok få ordnet noen bilder av bilen innvendig i dagslys en av dagene.. Jeg har jo L&K, jeg valgte hovedsakelig pga utstyrnivået, Og jeg krysset jo også ekstra av på utstyr i etterkant, Eneste jeg ikke valgte var vel Panorama soltak. Jeg var meget usikker på interiøret før jeg gikk til bestilling. Men.... Det ser mer grå-aktig ut føler jeg til tider en brunt, kommer helt an på lyset. Kikker du inn i bilen utenifra så er interiøret grått... Står sola direkte på interiøret med dør åpen, så er det brunt.. Men, jeg føler ikke at bilder forsvarer fargen på interiøret. Det må oppleves der og da. Men, om du Superb er i Larvik/Porsgrunn området i nær fremtid, så får du si ifra på forhånd, så skal du få kikke på bilen og også få deg en prøve tur
    1 poeng
  3. For å spytte litt inn her.. Octavian min merker at henger er koblet til.. og aktiverer alle lys bakover også. Da er bryter i auto.
    1 poeng
  4. At bilene ikke har tente baklys til enhver tid fra fabrikken er et EU direktiv pga drivstofforbruk, et høyere strømforbruk gir et høyere drivstofforbruk. Det er årsaken. Et tullete direktiv etter min mening, for jeg synes det er et sikkerhetsmessig avvik å ha det slik. Om en har litt motlys og så kjører inn i en tunnel, undergang e.l., så er det jo nesten håpløst å om det er en kø e.l. der, grå hengere uten baklys er også en utfordring til tider. En skal jo ha på lys på hengeren, men det er det få som tenker på dessverre.......... Men, det krever jo da at vi bileiere er flinke til å enten skru på bilens lysbryter slik at vi har baklys når situasjonene krever det, som skumring, tunneler, tåke, dårlig vær, etc. Men der er vi rett og slett ikke flink nok, noen vet jo ikke en gang at de ikke har mørke baklys (altså ikke på). Enkelte bilmerker har jo en automatisk lyssensor som ordner det dette, men det er det ganske mange som ikke har. Mange har det også uten at de vet det, og der står stort sett aldri lysbryteren i auto......... Joda det kan kodes om, men med 99% sikkerhet så vil verkstedet ikke kode om dette, det har med det nevnte EU direktivet og typegodkjenningen på bilen å gjøre. Dermed koder de heller ikke om el.bakluker, automatisk start/stopp funksjoner etc., Med VCDS kan sikkert alt dette gjøres om på (med noen unntak), men spør først hva importørene av bilene mener om det. Møller (og flere til) godtar det ikke, og det kan gå utover garantien på bilen om en ikke møter stor velvilje på verkstedet. Setter en lysbryteren i PÅ så vil en ha baklys tent hele tiden, men i hvert fall på min bil så mister jeg da funksjonene med adaptive fjernlys og svingbare lys. Men baklysa er som nevnt tent og alle lys slår seg av/på når en henholdsvis stopper/starter bilen, det er forøvrig dit en skal vri lysbryteren når en kjører med tilhenger også. Det synes jeg egentlig er merkelig at det ikke er programmert slik at baklysa kommer automatisk når en kobler til en tilhenger, for det ser en jo på symboler i dashbordet at bilen merker at det har blitt gjort.........
    1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...