Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 01/30/20 i alle områder

  1. Det med felgdimensjon, innpress og dekkstørrelse er litt rart, for det som kommer i vognkortet er ikke nødvendigvis det som bilen leveres med eller hva som står i prislistene som originalt. Jeg tror SVV har sine egne typegodkjenningspapirer å forholde seg til. På min Octavia (som nå har blitt noen år da vel å merke) er det i alle fall ikke med samsvar mellom vognkort og originalutrustning. Og på nybilen er originalfelgene Mytikas 7x18 ET45. Jeg har valgt Vega-felger 8x19 ET45, med 225/45 dekk, som er eneste ekstrautstyr på hjul. Det er faktisk 7 mm forskjell til mine vinterfelger. Så det er litt spennende hva som faktisk står i vognkortet. På nærbildet av bakhjulet i min siste post kan det se ut som om det er en kjempeavstand mellom hjul og skjermbue. Bilen står litt skjevt i en bakke, der fremhjulet på samme siden er presset opp, og fjæren til dette bakhjulet er strukket noe ut. Bilde av høyresiden av bilen er mer representativt for hvordan det ser ut! Et av hovedpoenget med å velge Sportline var å unngå plastikk hjulbuelister, støtfangere og hele nedre del av bilen. På Sportline er hele dørene, skjermene og støtfangerne lakkert i bilens farge, med mindre pyntelister i sort. Og jeg skal ha på originale skvettlapper, ja. Det må til, selv om bilen rent estetisk er finest uten. En ting med alle Skoda's Scout-utgsver jeg aldri har blitt fortrolig med, er blandingen av grå og sorte detaljer. Greit at de skal ha en plastikkbeskyttelse på nedre del av bilen, det gir en lett off-road følelse, men spesielt den grå boksen i fronten på Octavia synes jeg er meningsløs og mindre fin (for å være en smule forsiktig i ordbruken). Her er det sikkert mange meninger, men jeg ble glad da Karoq kom i Sportline-utgave. Karoq har ikke den mest spenstige i designen ( den er i utgangspunktet kjedelig), men nå synes jeg at jeg har "makset ut" dens potensiale uten å senke, ha på sykt store felger o.l. 💪
    1 poeng
  2. Flott med en bekreftelse på at det faktisk er din bil da @Sjåføren Gjør jo ingenting at vinterfelgene kommer litt lengre ut som du sier, og ET 38 gjør det i alle fall ikke ulovlig helle, for det ser ut til at Skoda Karoq Sportline er registrert med 225/45-19" og ET 43 i vognkortet fra SVV sin bil og henger app. Det gjelder i hvert fall for en Karoq 1,5/150 TSi 4x4, og tror ikke det utgjør noen forskjell mellom de forskjellige motorutgavene etter hva jeg kan se på andre Skoda modeller........ Skal du forresten ha skvettlapper på din Karoq @Sjåføren ? Ser det er en liten smal sort plastikk kant på nedre del av støtfangeren bak ved hjulbuen, så om du evt skal ha skvettlapper (hvilket jeg anbefaler sterkt med hensyn til lakken og hjulsprut), så må muligens den smale sorte fjernes? Denne rødfargen og de sorte Sportline detaljene blir utrolig flott En annen ting som jeg legger merke til på din bil @Sjåføren, er at det ikke er sorte «plastikkbeskyttere» i hjulbuen og det synes jeg var veldig fint. Det var jeg heller ingen tilhenger av på min forrige bil Octavia Scout, men der er det selvfølgelig flere forskjellige meninger ute å går regner jeg med
    1 poeng
  3. De var merkbart smalere og mer diskré enn hva de tidligere vindavviserne var ja @Sjåføren Gjorde du noe mer med listene enn å dra de ned, og så «presse» de på plass igjen etter at vindavviserne ble montert? Har du prøvet de under kjøring? Da tenker jeg på hvordan det er med evt. økt vindsus, men en må muligens over 70-80 km/t før det blir hørbart........? De ser jeg kanskje for meg at jeg kan tenke meg også, vil nok passe greit på en Scout med alle de sorte plastikkdetaljene den har, men det får en se på etterhvert, først må jeg faktisk få bilen..........
    1 poeng
  4. Tok en tur til bilpleieren som Ditec behandlet min Superb og forhørte meg litt, han hadde benyttet både iron-x og korrosol tidligere, men synes den var i sterkeste laget for Ditec, og det kan da gå utover garantien på dette. Det samme gjaldt også prikkbort, selv om han synes den var meget effektiv og bra, så turte han ikke helt å tillate den på Ditec. Så jeg kjøpte en ny «dunk» med avfetting hos han for å ta bort de sorte prikkene som er beregnet for Ditec (som han sikkert også sa for å få et salg), og så kjøpte jeg Autoglym Magma for å ta bort bremsestøv og jernpartikler. Mulig den er like sterk som korrosol/iron-x, men det var i hvert fall ikke noe som påvirket garantien til Ditec, og da valgte jeg den. Spent på å se hvordan den fungerer, men det får jeg se litt på utover i neste uke når en får litt bedre tid og kanskje litt tørrere veier også.......... Så kjøper jeg heller korrosol og prikkbort når dette er tomt, takk for forslag og tips
    1 poeng
  5. Da SKAL det bli varme i motorens kjølevann etter en halv times kjøring av Webasto'n, så sant "oppvarming" er valgt. Selv om det er 10-15 minus ute så kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke får LITT utslag på kjølevannsmåleren. Brenneren skal varme vannet, og sirkulasjonspumpa i Wabasto'n skal pumpe vannet rundt. Hvor vannet pumpes rundt (motorblokk/kjølevannskrets/radiator) vet jeg ikke på en moderne motor, men antar at motorblokk og varmeapparatskrets er prioritert. Det skal komme varme inn i kupeen fra varmeapparatet etterhvert, men DET er selvfølgelig avhengig av innstillingen på varmeapparatet. Hvis varmeapparatet står på lav varme, så skal faktisk kjølevannet bli VARMERE, fordi mindre varme trekkes ut til kupéoppvarming.
    1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...