Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 03/18/20 i alle områder

  1. Du har sikkert 7-trinns Dag med tørrclutch. (DQ200) Er den girkassen som hovedsaklig blir brukt til bensinmotorar. 6-trinns (DQ250) og den "nye" 7- trinns kassen blir brukt til diesel, og større bensinmotorar. Dei har våtclutch. Uansett kva type kasse du har, er service /oljeskift viktig å ta i tide. Og kjøre forsiktig og fornuftig med henger/campingvogn. Mao. unngå unødvendig sluring ved rygging og krypkjøring, akkurat som du ville gjort med ein vanleg manuell kasse..Både 6 og 7 trinns kassene har vel vore so lenge på markedet no, at dei større problema og barnesjukdommane er nok plukka bort. Ellers finner du litt info her: https://www.rats.no/automatgir-tjenester/gearkasser/vag
    1 poeng
  2. Octavia 2018 2,0/150hk TDi var alene om å ha den nye oljefylte DSG 7 girkassen en stund i Octavia familien, så jeg er 99,8% sikker på at det er en DSG 7 tørrplateclutch på den bilen du har valgt. Men det beste svaret på det kan du få av merkeforhandler, for det har de i sine systemer og opplysninger om denne bilen. Ellers så ble vel den «nye» oljefylte DSG 7 kassen lansert i Skoda Kodiaq, så har den blitt levert til andre Skoda «familiemedlemmer» etter hvert. Etter hva jeg husker så tror jeg den forøvrig tåler et dreiemoment på 500nm........ Når det er sagt, så var muligens jeg litt mer skeptisk enn deg når det gjaldt DSG 7 tørrplateclutch kassa, for jeg fant ut en stund etter at jeg hadde bestilt en Superb 2016 1,8/180hk TSi som i utg.pkt. har 320nm! fra fabrikk, men er nedtunet til 250nm for at DSG 7 kassa skal tåle dreiemomentet til motoren. Så da er en nok mye mer på grensene enn hva det vil være i bilen du har kjøpt. Når det gjelder bilen jeg bestilte så var det en feilvurdering fra Skoda sin side etter min mening, da hadde det vært bedre om de hadde satt inn den eldre oljefylte DSG 6 kassa i stedet som tåler 400nm, men det hadde nok med både pris på DSG kasse og drivstoff forbruk å gjøre, for det har en del å si for turtallet når en f.eks. kjører i motorveihastighet. Jeg opplevde aldri noen problemer med den kombinasjonen så lenge jeg hadde den Superben, og har ikke lest at det er så mange som har hatt utfordringer i Norge heller. Superben jeg hadde nærmer seg nå 100.000km etter hva jeg ser neste eier har kjørt (EU-kontroll gjennom Bil og Henger appen til SVV). Så jeg tror ganske sikkert at vi er mer bekymret enn hva vi behøver å være, for det er mange biler den DSG 7 kassa sitter i. Samtlige biler med 1,8/180hk TSi f.eks til Superb 2016 og frem til de byttet den motoren med 2,0/190hk TSi i stedet, Octavia med fwd fra 2013/14 og frem til den motoren ble byttet ut til fordel for 2,0/190hk TSi. Så det er mange biler som har den kombinasjonen, og jeg har som nevnt så langt ikke hørt/lest om noen problemer med den her i Norge. Jeg har lest at det gikk en del Taxier i Sverige som hadde denne DSG 7 kassen i VW som det var mange problemer med, og de gikk helt bort i fra å benytte den DSG 7 kassen. Så jeg tror du trygt kan senke skuldrene dine @larsejacobsen og bare glede deg til du skal hente bilen Lykke til og gratulerer med ny bil
    1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...