Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Arooo

Member
  • Content Count

    64
  • Joined

  • Last visited

  1. Dette er helt normalt. Jeg etterfylte også på min Kodiaq.
  2. Arooo

    Ny på forumet

    Velkommen (!) og gratulerer! Håper du er god til å vente. Lag gjerne en tråd under Min bil / Mitt prosjekt med litt flere detaljer
  3. Nå har du en nyere bil også da Jeg overdriver nok litt, og det kan være mange faktorer til min opplevelse/erfaring rundt dette. Men jeg har hatt mange Passater i løpet av de siste årene og det var merkbar forskjell da jeg fikk Octaviaen. Nå som jeg har fått Kodiaq merker jeg at jeg er tilbake til samme opplevelse av lyd/støy som i Passat - om ikke bedre. Mulig det var noe galt med Canton anlegget i Octaviaen.
  4. Jeg hadde 150 TDI (det er vel 2,0) i Octaviaen også. Da jeg kjørte i tunneler og snakket i telefonen (BT) var det umulig å høre hva andre sa, jeg måtte ha lyden på max (selv om jeg hadde Canton). Her er det stor forskjell nå. Dette skyldes nok bedre isolasjon samt mye bedre Canton anlegg. Normalt har jeg forover vendt barnesete bak meg, og når fruen skal sette inn jentungen på 4 år så kan hun stå (ikke oppreist ) foran henne for å komme til setebeltet. Det er så god plass fra baksetet frem til førersetet.
  5. Jeg mener at @euphoria har en veldig fornuftig vurdering ang. Bolero. Jeg bruker selv Android Auto mer enn den integrerte navi i Amundsen. Android Auto har støtte for Spotify og det gjør at alt kan kobles til ved hjelp av 1 usb kobling. De gangene jeg ikke gidder å koble til med kabel så spiller jeg musikk via BT. Og Canton, @Superb lll, det er verdt hver eneste krone (ganger 3 ). Jeg kan også nevne at maksimal lydstyrke er vesentlig høyere via BT enn hva du får via USB (Android Auto). Når det kommer til bagasjerom så er jeg enig med @PaulusA at plassen under gulvet blir sjeldent brukt.
  6. Gratulerer, @euphoria! Dette ser ut som en god og fornuftig bil! Har selv 150 TDI og Moon White - er veldig fornøyd med begge deler. Hyggelig med så tidlig produksjon, da får du vel en ny bil i juli Nå er jo bilen bestilt, men for å svare på spørsmålet ditt: Med DMS kan du endre kjøreprofilen til mer komfortabel eller mer sportslig. Ved f.eks. Sport vil rattet bli fastere, DSG legger seg på et høyre turtall og er mer responsiv, DCC understellet stives av, ACC (adaptiv cruise control) akselererer raskere om bilen foran bytter fil... Jeg prøvekjørte en Superb med dette og det var veldig behagelig, men det er lite å hente om man ikke har de viktigste elementene DMS kontrollerer. I mine øyne er det ingen poeng med DMS med mindre man har DCC (adaptivt understell) og DSG. I forhold til 4x4 og off-road modus så er jeg usikker hva som justeres, men tror du kan få opp helningen på bilen og annen informasjon på infotainment skjermen.
  7. Det er ingen racerbil og det er ikke sports seter i den, men det var ikke derfor jeg kjøpte denne bilen. Ønsker jeg å kjøre og sitte mer sportslig så kjører jeg konebilen (Golf GTE ). Jeg er absolutt fornøyd med komforten, og jeg syns også det er mindre støy i bilen sammenlignet med Octaviaen jeg hadde. Da er det ikke mer enn 30 cm som skiller oss Du kan tenke deg hvor stor plass jeg har i denne bilen . Her er noen bilder av BeSafe iZi Combi X3. Mamma (170 cm) satt på forrige dagen - hun hadde veldig god klaring ved knærne.
  8. Det er vel på sin plass med en tråd for tester / review for Karoq også. Autogefühl er som vanlig tidlig ute, her med en fin gjennomgang fra verdenspremieren. Den digitale cockpit likte jeg veldig godt. Jeg skulle gjerne hatt denne og setesystemet for baksetene i min Kodiaq.
  9. Dette er nesten helt likt oppsett som meg, @Ooinaru. Jeg la til parkeringsvarmer, el. bakluke og ryggekamera, men utelot skinnseter og henger feste. Jeg har kjørt litt over 2000 km siden jeg fikk min for 1 mnd siden, inkl. en langkjøring på 60+ mil (nesten 9 timer). Og jeg liker bilen utrolig godt. I likhet med deg kommer jeg også fra Octavia (2013). Min Octavia var blå - pen, men ofte møkkete. Derfor ville jeg ha noe elegant; hvit eller grå. Det er ikke bare hos @Superb lll at damene bestemmer, fruen ville ha hvit bil her. Det gjorde "valget" lett, men jeg angrer ikke på Moon White - må bare spyle den litt oftere. Må slenge inn en setning om at jeg elsker den store plassen i bilen også. Alle som sitter på kommenterer plassen og bagasjerommet. Og Canton Her er det bare å glede seg, du har en fantastisk bil i vente!
  10. Lekte meg litt med Plasti Dip på speilene forrige dagen. Har aldri prøvd det før, men syns resultatet ble greit.
  11. Jeg tror minne på nøkkel må aktiveres per nøkkel. Har du gjort dette? På min forrige bil (Octavia 2013) så måtte jeg åpne bilen med nøkkel nr 1 - aktivere minne på nøkkel i infotainment - låse bilen. Deretter la jeg nøkkel nr 1 fra meg 10 meter fra bilen (pga KESSY) og hentet nøkkel nr 2 - denne aktiverte jeg også i infotainment. Etter dette fungerte det som en drøm! Fruen har egen nøkkel og setene justerer seg selv når bilen låses opp.
  12. Minne på el. sete og minne på nøkkel er ikke det samme. Minne på sete kan lagre 3 forskjellige innstillinger. Minne på nøkkel husker innstillingene på sete fra sist du låste bilen med den nøkkelen. Det er slik jeg oppfatter det på min bil (og den forrige).
  13. Gratulerer! Det blir spennende å høre dine erfaringer. Vi hadde 1.4 TSI 120hk DSG på en Passat 09 tidligere, den hørtes ut som en elbil når den kom kjørende. Så jeg tviler ikke på at din motor er mer stillegående en TDI variantene. Om motoren holder for en vanlig familie er Active MYE bil for pengene for de som ikke er så opptatt av tiden fra 0-100 km/t. En annen Passat vi hadde var oppgitt til 11 sek. og det var aldri et problem for vår familie på fire. Skal selv prøve en langkjøring til uken, Oslo - Stavanger.
  14. I Octaviaen (2013) jeg leverte inn så var en trommel festet på ryggen til baksetene. For å ta den av måtte jeg legge ned setene og skli trommelen ut av mønsteret sitt. Om det er slik på de nye vet jeg ikke. Tror ikke det er en plass å plassere denne slik som på Kodiaq. På andre biler (f.eks. Passat) er det vanlig at trommelen ligger i et spor bak bagasjeromstildekningen - mye lettere å ta ut og inn.
  15. På torsdag ble bilen endelig hentet! Det har dessverre vært lite tid til bil pga jobb, men jeg har fått lekt meg litt. Det første jeg merker når jeg setter meg i bilen at premium følelsen er tilstede. Mange små detaljer som er et hakk opp fra min tidligere Octavia. Den enorme plassen er jo umulig å ikke legge merke til. Min venn på 195 cm stilte inn førersetet slik han ville og kunne fint sitte bak seg selv. Da jeg (172 cm) satt meg i passasjersetet og vennen bak kunne vi ha baksetene i fremste posisjon og fortsatt sitte med OK plass. Det var ikke romslig plass, men vi kunne fint sittet slik i noen timer. Setene er komfortable og jeg liker den høye sittestillingen. Dette er ingen racer med sine 150 hk, men for mitt bruk tror jeg dette vil være mer enn nok. Jeg la også merke til at jeg syns servoen var veldig lett i lav hastighet og strammere i høyere hastigheter, noe jeg liker. Bakluken er lett å åpne/lukke med foten (sensor) - en lett og rett bevegelse av foten inn under midten av bakluken. Den kan også åpnes via nøkkelen og lukkes om du er ca. 2 m eller nærmere bakluken. Endelig er det også mulig å lukke bakluken med knappen inne i bilen - den må holdes inne til bakluken er helt lukket. En praktisk plass for oppbevaring av delingsnettet finner du bak baksetene (se egen tråd under Kodiaq for bilder og forklaring). Canton lydanlegget er fyldig og langt bedre enn Canton anlegget i Octaviaen jeg hadde. Det er en artig løsning på subwooferen - den er festet i rommet inne i reservehjulet og må fjernes dersom man skal benytte seg av reservehjulet. Den nye skjermen er veldig klar og responsen er god. Android Auto fungerer veldig bra. Det er lett å bruke Spotify eller Google Maps. En hyggelig dame kan også lese opp meldinger fra f.eks. WhatsApp. Jeg har en liten 4G router som jeg kan bruke i bilen, men jeg ser ikke helt at jeg kommer til å bruke de funksjonene som blir tilgjengelig. Personlig har jeg "tvangstanker" når det kommer til å låse biler, jeg husker ALDRI om jeg har låst bilen. Og da er jeg helt forelsket i Skoda Connect appen som viser status på bilen. Det er også mulig å se hvor bilen er parkert, og om du fortsatt ikke finner den kan du starte blinklys og hornet. Disse funksjonene virker uten 4G router. Dette er noen av erfaringene jeg har gjort meg på mine 30 km.

Community Reputation

23 Excellent

About Arooo

  • Rank
    Advanced Member

Personal Information

  • Car
    Kodiaq Style 150 TDI DSG 2017

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...