Gå til innhold
Søk i
  • Flere valg...
Finn resultater som...
Finn resultater i...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

SimplyClever

Medlem
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Kom tilfeldigvis over denne artikkelen og tenkte på innlegget jeg hadde lest her. https://www.abcnyheter.no/motor/2017/03/29/195291348/vw-presterer-darligere-etter-omprogrammering Vet ikke om det hjelper deg noe, men denne artikkelen er publisert 29.mars
  2. Denne var fin @Superb lll Kom på at jeg fikk dette bildet tilsendt av en kompis for en stund siden og syns det burde deles også
  3. Da er det fortsatt 1 av 2 pærer til bryteren som er gåen. Man må nesten bare ta ut bryteren for å se hvordan pærene inni ser ut eller er koblet. Det er vel 1 grønn pære som lyser hele tiden og kan dimmes, og 1 rød pære som indikerer om den er slått på eller ikke. Hvordan bryterne ser ut i din bil kjenner jeg ikke til, jeg bare tipper nå. Hvis du klarer å demontere/få ut bryteren å ta et bilde av den, så er det litt lettere å se hva som må gjøres. Mye mulig du selv ser hva som må gjøres når du har fått den ut. Nye brytere kan sikkert også skaffes fra e-bay eller skoda forhandler, hvis dette hørtes ut som mye jobb
  4. Hei @idarhr Dension har noen ganske gode løsninger på dette, men det koster jo en del også. Her er et eksempel på hva som kunne passet din bil: https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/spillere-dab-radio/dab-modul-bilspesifikk/gpb1v21 Husk at antenne kommer i tillegg. Monterte en lignende sak inn i en Audi A6 2006 for å få usb og aux tilkobling. Det funket bra og styre fra den originale radioen. Modulen blir helt skjult. Jeg plasserte min bak hanskerommet, da den skulle kobles inn mellom originalradion og CD-veksleren. Mulig det finnes andre løsninger som kan være billigere, men det er dette systemet jeg kjenner til. Mulig noen andre kan komme med andre forslag. Denne modulen har også, tilkobling for telefon og handsfree, noe som jeg regner med du har fra før. Så det blir jo å betale for noen funksjoner som du allerede har. Og hvis du har tilkobling for telefonen nå, kan en enkel løsning være å laste ned en radio-app? Håper dette hjalp deg
  5. Jeg mener av prinsipp at reglene for tåkelys skal overholdes. Blir veldig irritert på andre som kjører med tåkelys når det er mørkt ute, både uten og sammen med kjørelys. De skal kun brukes ved veldig tett tåke i lave hastigheter eller i dagslys. Hovedgrunnen til at jeg kjøpte disse var for at det ser penere ut i dagslys sammen med LED stripa i hovedlyktene, enn ved kun LED stripa alene. Når det er mørkt ute kan jeg ikke bruke disse. For sikkerheten for andre bilførere er viktigere enn en liten detalj som gjør bilen min penere.
  6. Hei @smurten Jeg kjenner ikke helt til hvordan disse bryterene er, men byttet alle lyspærer i dashbordet på min gamle VW Vento 1992 om til blå LED pærer, og der var de fleste pærene i brytere loddet inni bryteren, blandt annet til varmesetene. Det er litt jobb å bytte, men det går. Noen pærer var også størrelse T5, som var enkle å ta ut å sette inn nye. Usikker på om dette hjelper deg noe, men det er det beste svaret jeg har.
  7. Jeg tok en liten omvei hjem i dag for å teste hvor godt tåkelysene lyste. Legger til noen bilder på mørk vei med parklys, tåkelys og kjørelys til sammenligning for dem som vil se det. Parklys: Tåkelys: Kjørelys:
  8. Mener at radioen skal få strøm mellom jord(brun) og gul/rød til memory funsjonen siden du har strøm på den hele tiden. Hvordan ser koblingen ut på radioen din?
  9. Det står veldig enkelt forklart i instruksjonsboken hvordan det gjøres. Legger ved bilde av forklaringen fra MySKODA-appen.
  10. Om dette gir lenger rekkevidde på tåkelysene er jeg usikker på, @Superb lll. Men d gir vertfall utrolig sterkt lys. Jeg bestillte dette settet fra ekstralys, og de må på ingen måte brukes når det er mørkt ute, med mindre det er mye tåke da det vil blende alle som kommer i mot deg. Det fine med dette settet var at man kunne justere pæren til å treffe rett på reflektorene i lykta, og det var veldig enkelt også.
  11. Jeg byttet pærene på min superb sportline i går til LED, ble knallbra og ingen feilmeldinger. Kan bekrefte at det er H8 pærer, som @Superb lll og @Tor2r sier. Legger ved et bilde av resultatet
  12. SimplyClever

    Soltak

    Hei @Erlend, jeg har en sportline med soltak og vil absolutt anbefale det. Bilen har jeg hatt i kun litt over 2 uker nå, så kan ikke si så mye om hvordan det sorte taktrekket demper sollys. Mest på grunn av årstiden vi befinner oss i, og de første sportlinene ble utlevert i begynnelsen av desember, så jeg tror ikke det er noen andre som har noe særlig erfaring med dette ennå. Vil ikke tro at dette blir et problem, i og med at glasset er sotet og taktrekket er sort. Du vil nok kunne se noe lys igjennom, men ikke så mye at du blir blendet av det
  13. Hei, fin bil du har i bestilling her. Jeg kjører selv med continental 225/45/19 på de originale sportline felgene på vinter og syntes at det passer bilen veldig bra. Jeg har det originale sportsunderstellet, og bilen var mye mykere enn hva jeg hadde forventet av sportsunderstell og store felger. Jeg bor forøvrig på vestlandet hvor vi ikke har så mye snø og har kun kjørt 40 mil med bilen til nå, og har ikke fått testet på skikkelig vinterføre ennå. Vi hadde 2cm(!!) snø her om dagen som ble til slaps samme kveld, så kan ikke si så mye om hvordan det fungerer på snø, men er veldig behagelig med 225/45/19 på barmark
  14. Slik jeg forstår det, så er det per definisjon; dokumentforfalskning. Men jeg tror ikke noen i en kontroll ville sagt noe på det, uansett hvor pirkete personen du møter er. I hovedsak er det jo bare at du endrer fargen på bakgrunnen fra blå til svart. Jeg har ingen linker som jeg kan referere til, og baserer kun svaret mitt på hva jeg har lest i andre forum før jeg bestilte dem selv. Slik jeg også har forstått det, så er det ikke noe krav om nasjonalitetsmerke på norske skilt når du kjører i Norge, og derfor kan man også få hvite merker av svv hvis man ønsker å ta det bort. Ang. harrytur @Superb lll, så tror jeg ikke jeg hadde tatt av merkene for en liten svipptur til Sverige, da man ser flere norske biler enn svenske biler rett over grensen, og folk vet hvordan et norsk skilt ser ut. Men det er bare min mening og hva jeg ville gjort.
  15. Det er mange diskusjoner på om disse merkene er ulovlige eller ikke. Nmerker.no skriver selv: Er NMerker ulovlig? Det er egentlig veldig vanskelig å vite om NMerker er ulovlig eller ikke. Det finnes krav i loven til at nasjonalitetsmerket på skiltet skal stå på blå bakgrunn. Det betyr derimot ikke at merkene er ulovlig, men heller at nasjonalitetsmerket er ugyldig (at det ikke regnes som godkjent N i utlandet) Statens vegvesen leverer selv merker som dekker over det blå feltet, men kun i helt hvit utførelse. Den eneste forskjellen fra vegvesenet sine, og våre merker, er at våre er svarte/hvite og med flagg og N istedetfor bare ensfarget. Vi har blitt stoppet av både politi og kjørt igjennom vegvesen kontroller uten at noen har reagert, og vi har heller ikke hørt om noen som har fått reaksjoner. Det er heller ikke noe problem å rive av merkene ved en eventuell kontroll. Jeg ville nok fjernet merkene selv om jeg skulle til utlandet, og heller satt på noen nye i Norge igjen.

Nettsamfunnsomdømme

9 Lovende

Om SimplyClever

  • Rang
    Medlem

Personlig informasjon

  • Bil
    2017 Superb Sportline 150TDI

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Opprett ny...