Gå til innhold
Fmark

Feilkode P0234 Turbo charger overboost


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Octavia 1,9 TDI år 2007 som ikke drar som den skal. Er kjørt 280 000 km.

Når jeg gir gass så får man ikke den responsen (rykket) som når turboen koblet inn før. Er mer en jevn stigning på turtallet og når man kommer til ca 3000 omdreininger går den i nødmodus.

Slår av og på tenningen så er den ute av nøtmodus. Når jeg drar motoren opp til ca 2500 og så slipper gassen så er det en ulelyd som jeg ikke har hørt før.

Feilkoden som jeg har fått lest av er P0234. Har resatt denne, men den kommer tilbake når jeg kjører og når jeg kommer opp i turtall

Turboen er byttet for ca 1 år siden så det er ikke selve turboen som er problemet. Ser også at  VNT actuator armen beveger seg rett når jeg starter opp og stopper motoren. (ser den fra undersiden av bilen, og ser på den når det er noen som starter motoren, gir gass, for så  å stoppe bilen) Så turboen tror jeg er ok. 

Har sjekket etter lekkasjer i slanger men finner ingen feiler. Er det noen som har tips til meg?

 

Har også kjøpt en plate hos Møller for å blinde av Egr'en. Nr på platen er: 038 131 925. Er det noen som vet hvor den skal monteres. Er det rett på undersiden av egr'en?

Og om noen har erfaringer med å montere på en slik plate, får man feilkoder som må fjernes o.l?

Håper på tips fra dere.

 

Er det ingen her på forumet som har tips til meg  i denne saken?

 

 

 

 

Endret av Fmark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...