Gå til innhold
Rune Støen

150 hk MHEV


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, Rune Støen skrev:

Det står faktisk i linken som ligger ved at den skal komme i 150 hk. Kanskje ikke det er riktig? 

Litt vanskelig å tolke hva som er omtalt på skoda.no , sammenlignet med det du ser i bilkonfiguratoren ,men dette står under tekniske spesifikasjoner på den ladbare hybrid modellen (ikke mHEV) 

 

Motor

Ladbar hybrid

 

ŠKODA OCTAVIA STASJONSVOGN iV har avansert teknologi for ladbare hybrider. En 1,4-liters TSI-bensinmotor med 150 hk kombinert med en elektromotor med 115 hk gjør det mulig å kjøre enten bare på strøm eller i hybridmodus med begge motorene. Motorene har en samlet effekt på 240 hk og et maksimalt dreiemoment på 350 Nm. Et tredje element er litiumionbatteriet på 13 kWh, som er montert i gulvet foran bakakselen. Bruttokapasiteten på 13 kWh tilsvarer en nettokapasitet på 10,4 kWh.

Endret av Stardustsilver
Skrevet

240 hk? Du mener vel 204?

Klippet ut fra Bilnorge.no:

Nye OCTAVIA blir tilgjengelig med følgende motoriseringer: 

  • 1,0 TSI 110 hk DSG mHEV (mildhybrid)
  • 1,5 TSI 150 hk DSG mHEV
  • 1,5 TGI 130 hk DSG CNG
  • 2,0 TSI 190 hk 4x4 DSG 
  • 2,0 TSI 245 hk DSG  
  • 2,0 TDI 150 hk man 
  • 2,0 TDI 150 hk DSG 
  • 2,0 TDI 150 hk 4x4 DSG 
  • 2,0 TDI 200 hk 4x4 DSG 
  • 1,4 PHEV 204 hk PHEV 
  • 1,4 PHEV 245 hk PHEV 
Skrevet (endret)

Fant det på Møller sine sider: 

Nå åpner salget for nye ŠKODA OCTAVIA iV 

HJEMNYHETSROMNÅ ÅPNER SALGET FOR NYE ŠKODA OCTAVIA IV 

   

Norgesfavoritten ŠKODA OCTAVIA har i de siste årene vært landets mest solgte stasjonsvogn med tradisjonell drivlinje. Nå er OCTAVIA lansert som helt ny modell, som for første gang blir tilgjengelig som ladbar hybrid. ŠKODA Norge har nå åpnet for bestilling av OCTAVIA A8 iV stasjonsvogn.

  • Prisene for OCTAVIA iV starter fra kroner 406.000 for AMBITION 204 hk PHEV TSI DSG
  • OCTAVIA iV har en elektrisk rekkevidde på over 50 km
  • Åpnes  også for bestilling av STYLE 204 hk DSG og RS 245 hk DSG.

– OCTAVIA har vært og er én av våre absolutt viktigste modeller, om ikke den viktigste. Den har vært en suksess i mange år. Selv de siste årene, hvor elbilene i stor grad har tatt over, har OCTAVIA vært landets mest solgte dieselbil og solgt imponerende godt i et krevende marked. Her fortjener også de dyktige forhandlerne våre mye ros. OCTAVIA er en særdeles god kombinasjon av praktiske løsninger og god plass, klassisk og linjepent design, og mye bil for pengene. OCTAVIA er tilgjengelig med 4x4, bensin og diesel, og nå for første også som mildhybrid og ladbar hybrid. Det er en trygg og god familiebil, som dekker de aller fleste behovene du og familien måtte ha, sier Thomas Meiner, Direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller.

Nye ŠKODA OCTAVIA er en helt ny modell. Blant annet har den nye A8-generasjonen av OCTAVIA nytt karosseri med større innvendig plass, større bagasjerom (640 liter og 490 liter for OVTAVIA iV), mer standardutstyr, nytt interiør, nytt sikkerhetsutstyr, nye assistentsystemer, og nye felger. I tillegg er den nå tilgjengelig som ladbar hybrid med en elektrisk rekkevidde  over 50 km.

Med nye OCTAVIA blir en rekke nyvinninger for første gang tilgjengelig på en ŠKODA og på en OCTAVIA. Det er blant annet første gang i ŠKODAs historie at en bil får kollisjonspute mellom fører og passasjer, 10’’ berøringsskjerm for infotainment, Head-Up display, elektronisk overføring av girvalg med Shift-by-wire, Turn Assist og Exit Warning, mildhybridsystem med 48V batteri, Collision Avoidance Assist, Ergonomiske forseter og Local Traffic Information som virker sammen med ACC og informerer bilen om kø og bremser den ned.

I tillegg til dette blir OCTAVIA for første gang tilgjengelig med blant annet PHEV teknologi, Full Matrix-lys foran og Full LED baklys med animerte blinklys, 3-soners klima, Elektromekanisk håndbrekk, Traffic Jam Assist, Emergency Assist og Prediktiv, adaptiv cruisecontrol (ACC).

Nye OCTAVIA blir tilgjengelig med følgende motoriseringer:

•1,0 TSI 110 hk DSG mHEV

1,5 TSI 150 hk DSG mHEV

•1,5 TGI 130 hk DSG CNG

•2,0 TSI 190 hk 4x4 DSG

•2,0 TSI 245 hk DSG

•2,0 TDI 150 hk man

•2,0 TDI 150 hk DSG

•2,0 TDI 150 hk 4x4 DSG

•2,0 TDI 200 hk 4x4 DSG

•1,4 PHEV 204 hk

•1,4 PHEV 245 hk

ŠKODA Norge har nå åpnet for bestilling av OCTAVIA A8 iV stasjonsvogn som AMBITION, STYLE og RS. Det skal også åpnes fortløpende for andre motoriseringer, blant annet 4x4 og utstyrsnivå SCOUT. I første omgang er det kun stasjonsvognen som blir tilgjengelig i Norge.

Uavhengig av drivlinje og utstyrsnivå, så får alle modeller av OCTAVIA mer standardutstyr enn noen gang. Samtidig har OCTAVIA alltid kunnet tilby mye bil for pengene, og det skal fortsatt være gjeldende for den nye modellen. Prisene for nye OCTAVIA iV starter på 406.000 kroner for en AMBITION-utgave med 204 hk PHEV TSI og DSG-girkasse. Det er  også åpnet for bestilling av STYLE med 204 hk og DSG, samt OCTAVIA RS med 245 hk og DSG.

– Det er ikke alle som ønsker eller har anledningen til å kjøre elektrisk, og det er viktig for oss å ha attraktive alternativer til alle kundene, uavhengig av drivlinje. Nå som nye OCTAVIA blir tilgjengelig som ladbar hybrid, har vi stor tro på at den kommer fortsetter å være en kundefavoritt blant nordmenn, selv om ENYAQ nå kommer på markedet, sier Meiner.

Produksjonen det norske markedet starter i uke 38, og for de ladbare hybridene starter produksjonen ca. uke 41. 

Endret av Core2Duo
Fjernet tomme linjer under tekst som hadde kommet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...