Bilen starter med stopper igjen etter 2 sekunder.
 Av Maestro705 ·   ·  6129 ·  4
-
Nyeste emner
-
Siste Innlegg
-
Av Goldfinger · Skrevet
Dsg er jo Ă„ be om problemer om du ikke er sĂŠrdeles nĂždt til Ă„ ha det. Men er mange som ikke har tull med disse ogsĂ„. Du skriver at du ikke Ăžnsker Ă„ fĂ„ store utgifter.... Da hadde iallfall ikkje eg kjĂžpt noe som helst med dsg. 3stykker eg kjenner har brukt over 30-40000 pĂ„ vag gearkassene sine, ikke spesifikt din model men tja đ Men om du mĂ„ ha dsg, husk iallfall Ă„ flushe den pĂ„ absolutt minimum intervaller som Skoda sier... Men Vag har jo dritt seg loddrett ut pĂ„ noen service intervaller noen ganger. Slik som AI viser her ....At en bilfabrikant kan vĂŠre sĂ„ dust av dei innbiller kundene at dei har ein magiskolje som pĂ„ dei tĂžrre dsg kassene som ikke blir forurenset er jo bare fantastisk. Den blir sikret ikke pĂ„virket av kondens eller noe i vĂ„rt fantastiske klima... Og vi for jo ikke opp oljetemtra tur slik som man for pĂ„ Autobahn... SĂ„ msn trenger ikke noe fagbrev i petrokjemi for Ă„ forstĂ„ at det er fullstendig molbo. Hadde det vĂŠrt min bil sĂ„ hadde eg byttet ut det du for tappet ut av kassa ved ett olje skift pĂ„ motoren, sĂ„ hadde eg bytte 1-2liter hver gang som eg byttet motorolje. Men regner med at du bruker verksted og ikke gjĂžr dette selv.   VĂ„te DSG-girkasser (f.eks. 6-trinns DQ250, 7-trinns DQ500/DL501): Disse har et eksternt utskiftbart filter (ofte et element i et plasthus pĂ„ toppen av girkassen). Olje og filter skal vanligvis byttes hver 60 000 km. TĂžrre DSG-girkasser (f.eks. 7-trinns DQ200): Disse bruker en annen konstruksjon med lukket oljesystem for mekanikken. De har ikke et servicevennlig filter som byttes regelmessig, og er i utgangspunktet fylt med "livstidsolje" fra fabrikk (selv om mange velger Ă„ flushe/bytte olje likevel ved hĂžg kilometerstand). -
Av Goldfinger · Skrevet
OgsÄ Google litt og AI.... Jeg er 100%diklrr pÄ at du finner drÞssevis av filmer pÄ YouTube som viser deg step by step. -
Av Goldfinger · Skrevet
Du snakker om ballast til Xenon? Regner jeg med , orginal ballast koster mer enn1500. Mye mer , synest faktisk 10000 var billig pĂ„ merkeverkstedđ Dei tar vel 1800 og oppover pr time. Men tja dette klarer dei fleste selv... Ett tips google eller AI how to change...... Og da finner du step by step. Fangeren demonter du lett selv nĂ„r du ser pĂ„ videoen. Men tja holder.det ikke Ă„ ut med lykte     -
Av Goldfinger · Skrevet
Hadde dette pÄ ein Audi eingang og da var det bare "klipsene" bak pÄ slange som var hoppet av. Men pÄ ein oktavia mÄtte eg bytte selve spyleren. FÄ noen til Ä spyle sÄ ser du lettere hvor det lekker.   -
Av Svein Rasmussen · Skrevet
Hei er det noen som kan tipse meg hvordan jeg skifter ny lyktespyler venstre side ,da min ikke spyler,bare lekker spylerveske.Fungerer pÄ hÞyre side -
PÄ Skoda Scout 2017 skiftes vanligvis spjeldmotoren ved Ä fjerne handskerommet: man skruer det av, kobler fra kontaktene og fÄr tilgang til aktuatoren bak det. Deretter kobles strÞmkontakten fra, festeskruene skrus ut og motoren fjernes fra spjeldakselen. Den nye settes pÄ plass med nÞyaktig innretting av drivverket, hvoretter alt settes sammen igjen. Til slutt mÄ klaffene tilpasses via diagnostikk eller klimakontroll, ellers kan systemet fungere feil eller avgi klikkelyder.
-
Hei, vurderer kjĂžp av Skoda Octavia scout 2.0tdi 2018mod som familiebil. Detta er ein bil som er tenkt Ă„ ha ei stund, korleis er pĂ„liteligheiten pĂ„ dessa? Og kva mĂ„ ein sjekke/sjĂ„ opp for. He jo sjĂžlvsagt lest litt opp pĂ„ det typiske korleis dei er men greitt Ă„ hĂžyre erfaringar og. Hadde ein Audi A6 som kosta meg skjorta og litt til pĂ„ 2 lusne Ă„r, sĂ„ er noke eg helst vil sleppe det ei gong tilđ Er dessa Ă„ anbefale? Legger ved link til bil, pĂ„ fĂžrehand takk for svarđ https://www.finn.no/450859246
-
Av BensinOctavia · Skrevet
Hei  HÄper at noen bilkyndige kunne hjelpe meg her. Jeg har en Skoda Octavia 1.8 TSI fra 2018. Bilen er 8 Är og jeg prÞvde Ä sjekke litt rundt ang levetiden pÄ kjÞlevÊsken som er i disse bilene. Fikk aldri noe sikkerlig svar annet enn kjÞlevÊsken byttes nÄr vannpumpen ryker engang. Vannpumpen er visst et kjent problem pÄ disse motorene. Flere nevnte at mange av disse bilene fra VAG inneholder en silikatpose i kjÞlevÊskebeholderen i motorrommet. Denne skal visstnok gjÞre at kjÞlevÊsken blir ''evigvarende'' men advarer med at denne silikatposen kan sprekke og lage krÞll i hele kjÞlesystemet som forverrer problemet. Noen mener den lille ekspansjonstanken bÞr byttes helt ut da det er for risikabelt Ä dra ut posen som fort kan Þdelegges eller ikke mulig siden det er 2 ''vegger'' inni beholderen. Det beste er Ä bytte ut hele tanken med en ny uten silikatpose inni. Vag har senere gÄtt bort fra silikatpose. Er dette noe jeg bÞr bekymre meg for Ä gjÞre nÄ snart?  -
Av BjĂžrn Inge Fossen · Skrevet
Fant du ut hva problemet var. Har noe tilsvarende pÄ min Yeti 2012 med 2.0tdi 140hk. -
Av ReparatĂžren · Skrevet
Tippar at webasto er "lÄst" pga. sot,.glÞdeplugg e.l. Trur ikkje du fÄr lÄst den opp med vanlig OBD-scanner. MÄ nok ha spesifikk program for webasto
-
-
Andre nye emner
-
Andre nye innlegg
-
Av ReparatĂžren · Skrevet
Ikke kjekt med "ny" bil og masse trÞbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, mÄ du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrÄdet/ NAF om nÞdvendig. Er bilen kjÞpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (MÞller?..) Ellers ville eg gÄtt inn pÄ vegvesenet sine sider, funne navn pÄ tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for Ä hÞyre om problema med bilen har vore der lenge. DÄ har du meir kunnskap og meir Ä argumentere med. -
Heisan Ny i skodaforum Norge, Ăžnsker og hĂžre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjĂžpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjĂžre at nĂ„ jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk pĂ„ nybil garanti sĂ„ null stress. eg leverte bil inn pĂ„ verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prĂžvet alternativ 1... sĂ„ 2.... sĂ„ 3.... sĂ„ 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, sĂ„ det beklaget de for. og fant ut av det etter forsĂžk 5. jeg fikk bilen, det fĂžrste jeg la merke til at nĂ„r jeg starten den var det vibrasjoner pĂ„ tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, sĂ„ var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prĂžve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter pĂ„ at over gang fra el til bensin under kjĂžring ikke alltid er like smuuud som det skal vĂŠre, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen fĂžr bensin motor kobler seg inn... fĂ„r meg til og kjenne pĂ„ en fĂžlelse jeg ikke Ăžnsker etter kjĂžp av bil til ca 350.000.- fĂ„r meg til og tenke pĂ„ og heve kjĂžp. og finne en ny superb Â
-
Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har ogsĂ„ problemer med appen. FĂ„r ikke lov til Ă„ lĂ„se eller lĂ„se opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende.Â
-

Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ