Gå til innhold
Håkon

Ulyd fra registerreim - lekkasje kjøleveske - defekt vannpumpe/ventilasjon


Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte en Octavia mk3 2019 (reg 05/19) L&K 2.0 TDI 4x4 av en merkeforhandler et annet sted i landet enn der jeg bor. Kilometerstand var på 57.600

Hentet bilen nå på fredag, og ved utlevering var det en ulyd fra motoren. Bilen hadde dager i forveien vært på EU kontroll og gjennomført service, alt ok.

Selger mente først det skyldtes vann etter motorvask og at dette forsvant etter litt kjøring. En annen selger hadde litt vett i hodet og sendte meg til Skoda verkstedet i nærheten.

De mente at ulyden kom fra registerreima og at denne måtte smøres eller byttes og det kunne tas på garanti i min hjemby. Bekreftet at det var helt ufarlig og kjøre hjem med (500km kjøretur)

Midt på Dovrefjell begynte det å dugge mye inn i kupeen, skrudde på ventilasjon på max og sekunder etterpå kom en rød varsellampe om at det var tomt for kjøleveske. Stoppet og sjekket og beholderen var helt tom. Etter litt frem og tilbake kom bergingsbil og kjørte oss og bilen hjem.

Fikk heldigvis hevet kjøpet uten diskusjon, og salgssjef mente det kunne være noe mekanisk som hadde brekt av og ødela vannpumpa og registerreima. Bilen blir sendt tilbake så jeg vet ikke for sikkert hva som er årsaken. Har prøvd å lese litt og ser flere har hatt problemer med vannpumpe/registerreim på Octavia mk3.

Er dette et kjent problem og burde jeg styre unna å finne en ny identisk Octavia ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...