Gå til innhold
mthoring

Xenon, høydejusteringen stopper for lavt


Anbefalte innlegg

Hei

Har en 2004 Skoda Octavia, i det siste har høydejusteringen "stoppet for lavt" slik at nærlyset kun lyser opp ca. 20m foran bilen.

Når jeg skrur på tenningen så beveger lyktene seg ned til laveste nivå, slik de pleier, for så å bevege seg opp igjen, men de stopper da opp altfor lavt.

Det kan virke som om den "tror" at bilen står med snuten i været (er tungt lastet bak). Kan det være noe jeg kan fikse opp i selv, feks en "føler" som har løsnet et sted?

Hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 10.12.2016 den 11.46, Tor2r skrev:

Her er et liknende problem men litt for avansert  (for meg) løsning til å gjengi den her.

http://www.briskoda.net/forums/topic/244061-xenon-headlight-misalignment/#entry2867280

Hei!

Takk for tips. Jeg tok ut lykten for å lete etter justeringsmuligheter på den, men det var ingen. Har mistanke om at det er høydeføler på bakaksling som har løsnet eller er defekt slik at bilen "tror" den er baktung.

EDIT: Det viste seg at høydereguleringen var rustet fast.

Hilsen Marius

Endret av mthoring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 7.1.2017 den 20.25, mthoring skrev:

Hei!

Takk for tips. Jeg tok ut lykten for å lete etter justeringsmuligheter på den, men det var ingen. Har mistanke om at det er høydeføler på bakaksling som har løsnet eller er defekt slik at bilen "tror" den er baktung.

EDIT: Det viste seg at høydereguleringen var rustet fast.

Hilsen Marius

Hvor finner jeg denne høydereguleringen som  er fastrustet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...