Gå til innhold
Helge

Seat VS Skoda


Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Helge skrev:

Kona mi forførte meg til å ta en tur til Barcelona og der trodde jeg at jeg hadde sett min første Kodiak, men så viste det at det var en Seat.

Enda en variant  i Volkswagen konsernet?

Bedøm selv

http://www.seat.se/bilar/suv-ateca/oversikt.html

Seat har nesten alltid hatt penere biler enn VW og Skoda, husker spesielt Toledo mot Bora ?

Synd de ikke er i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva du mener her @Helge, men denne bilen er mer lik den kommende Karoq enn den er Kodiaq. For Kodiaq er en vesentlig større bil, Kodiaq er 4.70m lang, og denne er ikke lengre enn 4.36m (skjermbildet er hentet fra brosjyren i linken du la ved).

593471a03c78c_Skjermbilde2017-06-04kl_22_43_55.thumb.png.0d92e1a1eb3e572bb6fea20af1206cf0.png

Den kommende Skoda Karoq skal vel omtrentlig ha noe rundt denne lengden her om jeg ikke husker helt feil.........

Men at Seat her har en flott bil er det ingen tvil om :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt...rart at de gjør dette. Men skjønner dem rent kostnadsmessig (antar jeg).

Rent teknisk, blir det annen forskjell enn logo og noen design-elementer..?

Bruker alle samme motorer vel? Kanskje litt annerledes mtp sammensetninger av girkasser og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg der @Tor2r :) 

VAG lager jo stort sett bare flere konkurenter til seg selv innen eget selskap, men på en annen måte så får de jo da muligheten til å ta en enda større bit av det totale markedet. Vet ikke hvordan Skoda gjør det i det sydlige Europa, slik som f.eks Spania, men der tror jeg nok at Seat tar en vesentlig større andel av markedet enn hva Skoda gjør.

 

Litt off topic her:

At de samarbeider innenfor eget konsern er jo forsåvidt greit slik de gjør med VW, Skoda og Seat, jeg stusset mer da modellene: 

VW Sharan

Seat Alhambra

Ford Galaxy

ble lansert med omtrentlig bare emblemet i grillen så forskjell, er jaggu ikke sikker på hvem som var best eller verst her heller, men dette var vel aldri noe det «oste» kvalitet av fra noen av merkene. Mulig tester og pressen sier noe annet, men de jeg kjenner som har hatt en (eller flere) av disse bilene, fant vel ikke noe særlig mer positivt enn god plass, praktisk bil, og at det var en høyreist og oversiktlig bil..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...