All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste uke
-
Kds ble medlem
-
sletto begynte å følge Lekkasje på adblue-slange
-
2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke
-
DBH ble medlem
-
Killroy555 begynte å følge Nå bør Skoda kjenne sin besøkelsestid... og Nedleggelse av forum?
-
Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
-
Se på de to spørsmålene mine under denne strengen. Begger bør være enkle for fagfolk. Det første er fra i mai. Ingen kommentarer, ingen hjelp. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Det er helt sikkert.
- Tidligere
-
Tjongen begynte å følge Ledbar/ekstralys kodiaq
-
Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
-
Tjongen ble medlem
-
Killroy555 begynte å følge For lavt turtall
-
Hei, har en Octavia 2024 150Hk og 7 trinns automatkasse. Jeg synes bilen er topp, men sliter litt med at den tydeligvis ofte bare ligger på 1200-1300 i turtall, selv med tom bil kan den da begynne og vibrere. Når jeg kjører med vogn eller henger, og ligger i 80, pleier jeg å sette den i sport for å unngå at motoren jobber på for lavt turtall og får skjelving i rattet. Er det mulig at fagverksted kan justere dette på noe vis uten at det går utover garantien?
-
BirgerK begynte å følge Fusking 2,0 150 hk
-
Har en 2016 med 2,0 150 hk CRMB motor. Manuell gir. Helt sporadisk fusker/kutter den helt. (Som å skru av tenningen) Kan kjøre langt mellom hver gang det oppstår og finner ikke noe måte og fremprovosere det. Setter ingen feilkoder. Noen som har vært borti samme problem og har har et tips?
-
Ole Kristian ble medlem
-
nordmo87 ble medlem
-
Bjørn Helge ble medlem
-
Mariann ble medlem
-
Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
-
skodafan ble medlem
-
sveinh begynte å følge Sentrallås, lighter, bakluke og vindusspyler virker ikke ?
-
Sentrallås, lighter, bakluke og vindusspyler virker ikke ?
sveinh publiserte et emne i Octavia Mk II
Etter et lite "hendelig uhell" der en usb kontakt uheldigvis ramlet ned i lighterhullet og laget en kortslutning nedider, sluttet ovenfornevnte ting å fungere. Eneste sikring jeg har funnet, som røyk, var den til lighter som er plassert i sikringsholder til venstre for rattet. Pos 24. Byttet sikring, men ikke liv i lighter, vindusspyler og sentrallåsen. ( alt dette virket FØR nevnte kortslutning. ) Feilmelding etter diagnose test ( iCar soft pro ) er at noe er feil med klemme 30, stor sikring 50amp i motorrom. Har sjekket denne med OHM meter og finner den ok. Mitt spørsmål er : Finnes det andre skjulte sikringer / styrebokser som har tatt kvelden, når disse feilene oppstår ? -
sveinh ble medlem
-
Hehe, det skal jeg være forsiktig med å si noe om 😉 Jeg kjører i dag en VW id4 pro 4motion highline 2025 modell, og på den er det ikke automatisk avblending av sidespeilene i det hele tatt. Håper jeg snart får min bestilte Skoda Enyaq RS 🙂 Jeg er også ganske sikker på at min forrige bil Skoda Superb Sportline 2022 modell ikke hadde dette på passasjersiden, kun innvending og sidespeilet på sjåførsiden. Der mener jeg å huske at det var synlig i form av at sidespeilet med automatisk avblending hadde et mørkere speil og en litt lysere kant (ca 5mm kant) rundt på selve speilflaten. Men ikke arrester meg på den, for det er en stund siden jeg hadde den bilen nå, og slike detaljer har ikke akkurat brent seg fast i hukommelsen for å si det litt forsiktig..... 😉
- 3 svar
-
- 1
-
-
Harrymand ble medlem
-
Utrolig merkelig, da må det være jeg som tuller... 😅
-
Så akkurat på prislista for helt nye Skoda Enyaq 2026 modellene, og heller ikke dem har automatisk avblending av sidespeil på passasjersiden. Det gjelder samtlige modeller og utstyrsutgaver, se nederste linje på vedlagt skjermbilde.
- 3 svar
-
- 1
-
-
SkodaEnyaqIV80 begynte å følge [Løst] Automatisk blending av sidespeil
-
Hei, Jeg hadde for en tid tilbake problemer med at venstre speil ikke blendet som det skulle når det var mørkt ut, leverte den inn til Skoda, og etter mye om og men med delekatalogen fant di ut til slutt at JA den skal ha det, og så byttet de speilglasset, ALT OK. Nå er det høyre speil som ikke blender. Får beskjed hos Volkswagen forhandleren (Skoda booket meg inn der siden de hadde kortere ventetid) at det aldri har vært automatisk blending av utvendig speil på høyre side. Jeg er da ganske sikker på at det var det tidligere??? Er det jeg som tuller? 😅 Bilen min er Enyaq IV80 2021.
-
Erik K begynte å følge Bakluke på Yeti går ikke opp.
-
Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
-
Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂
-
Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
-
Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris? mvh Bjørn H
-
I vognkortet mitt står det følgende Maksvekt tilhenger m/brems 1400 kg Maksvekt tilhenger u/brems 650 kg Maksvekt på tilhengerkobling 75 kg Maks vogntogvekt 3335 kg
-
Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om. Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
-
Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ. Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall. Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge!
-
Takk for det @Marius Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro
- 6 svar
-
- 1
-
-
Typegodkjenning er nok et stikkord her som @Marius skriver. Hva står det i vognkortet ditt da @Joachim83? For der burde det jo komme en indikasjon på om bilen din kan ha en tilhenger etter bilen, det er i hvert fall et sted å starte. Ellers vet jeg enkelte biler ikke godkjennes med hengerfeste uten at de må utføre noen forandringer på bilen, som f.eks. montering av oljekjøler for biler med automatgir, men nå har jo din bil manuelt gir. Det var bare ment som informasjon at det kan foreligge restriksjoner fra fabrikk/importør at noe må gjøres om på før den kan godkjennes med tilhengerfeste, men om det er tilfelle med din bil er jo en helt annen sak.
-
Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
-
Hei! Det høres veldig merkelig ut.. Men, jeg vil anta at denne bilen aldri ble levert med hengerfeste originalt og den rett og slett ikke er type godkjent med hengerfeste. Men, ta en tur innom https://www.haagen.no/ ... Tror dette er firma med mest peil på ettermontering av hengerfeste i Norge. Se hva dem kan tilby deg.. Evt ta direkte kontakt med dem, med alt av informasjon om bilen din Lykke til!
-
Hei, Velkommen tilbake til forumet! Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd! Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer! Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
- 6 svar
-
- 1
-
-
Hallo folkens. Jeg har en 2010 Octavia 2 VRS med TSI motoren (ifølge motordekselet) som jeg har lyst å montere hengerfeste på, men ifølge Skoda Norge importøren, 2 Skoda forhandlere å flere bilverksted så har jeg ikke lov til og montere hengerfeste da min bil er sports utgaven med bensin motor og manuell gir, er det bare meg som synes dette er et merkelig svar å få? Har og spurt flere bilverksted om lovligheten ang. montering av ekstralys på samme bil (min har xenon nærlys/halogen fjernlys) å fikk beskjed at jeg kan montere, men må fysisk fjerne lyktene (og hengerfeste) før hver eu kontroll. Har sett flere Mk2 Octavia VRS med diesel motor/automat kasse med både hengerfeste å ekstralys, så hvorfor har jeg ikke lov å montere det på min? Vet ikke hvor mye liv det er på dette forumet lengre, men håper på svar fra noen som vet mer enn meg. Mvh Joachim
