Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 12/18/19 i alle områder

  1. Da er bilen hentet og kjørt 800km, og dette virker lovende😁 Fin Julepresang dette. Ønsker dere en God Jul🎄
    1 poeng
  2. Det ble helt uten emblemer bak, og det er etter min mening absolutt det reneste og peneste
    1 poeng
  3. jeg har bestilt ny Kodiaq Sportline 190hk tdi dsg, selv om jeg bor i Oslo. vi kjører 20-22.000km i året, og vil med tdi istedet for tsi spare 7-8.000kr i året med 1kr dyrer bensin enn diesel. i tillegg koster tsi 190hk 20.000,- give or take. når det gjelder miljøkrav osv, med galehuset Oslo byråd fremst i rekken, så er det å håpe at norske politkere kan se til sverige, og innføre en svensk "oppfinnelse" som er smart for en gangs skyld. jeg tenker da på bilrestriksjonene som innføres i bla Stcokholm, hvor man istedet for å dele i bensin vs diesel, går på motorenes euroclass, og i første omgang utestenger euro4, med en gradvis opptrapping inn mot 2022, hvor kun bensin euro5 og diesel euro6 vil ha adgang til å kjøre inn i miljøsonene. Fordelen her er jo opplagt for alle som er et lite minimum interessert i fakta., nemlig at en gammel bensinbil forurenser mange ganger mer enn en moderne dieselbil gjør. BBC har en artikkel om nettopp dette, hvor de kjøre RealLife-test på journalistens >Golf 1.8l bensin fra 90-tallet og farens octavia diesel fra 2009. bensinbilen slipper ut mange ganger så my NOX og CO som dieselbilen. og med euro5 som ble innført i 2010, og euro6 som kom i 2014, er jo utslippene redusert flerfoldige ganger mer. I tillegg har forskere nylig fått fram en løsning som gjør at man kan fjerne tett oppunder 100% av NOXutslippene fra dieselbiler med svært enkle og billige midler, noe som vil gjøre dieselbilen til det miljøvennlige alternativet av forbrenningsmotorene. Vi lever i en tid hvor pendelen har et helt ekstremt utlag, og normalt vil dette justere seg inn mot et fornuftig og gjennomtenkt middelnivå, og vi forhåpentligvis får noe ala det som svenskene har. så jeg er ikke spesielt bekymret for å ha kjøpt ny dieselbil nå. at min neste bil blir en nullutslippsbil ser jeg som ganske sannsynlig, da jeg regner med at vi vil ha et helt annet utvalg, og helt andre rekkevidder i 2022-2025 enn vi har i dag.
    1 poeng
  4. Jeg ofrer ikke diesel "Problematikken" så veldig mange tanker. Jeg kjøpte ny Octavia 2.0TDI i April/Mai 2017. Eneste jeg tenkte på ved bestilling av denne, var mitt eget behov. Jeg bor forholdsvis sentralt, d.v.s i Grenland, som det er veldig mye fokus på Bypakker mer miljøvennlighet, kollektiv osv osv. Hadde i utgangspunktet ikke store behov for diesel, da jobb ligger 3 mil unna ca, med E18 kjøring. Bruker hovedsakelig jobb bil frem og tilbake til arbeidsplass pr.dags dato. Dette vil forandre seg da det blir mer kontorarbeid osv i fremtiden. Da vil man kun benytte Dieselbilen. Men... Jeg er nå glad i dieselmotorene.. Er vel i utgangspunktet derfor jeg gikk for det. Og jeg er heller ikke bekymret for bruktverdien om 2-3-4 år. Sikkert mange som vil kalle meg "blind" Men, jeg mener diesel har ihvertfall 10-20år igjen i dette markedet. Jeg mener vel også dette at MEDIA generelt er med på å oppjustere diesel problematikken. Og som gjør at brukergruppene velger bensinbiler istedenfor dieselbiler.
    1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...