Gå til innhold

BensinOctavia

Medlem
  • Innlegg

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

BensinOctavia vant dagen sist 28. november 2023

BensinOctavia hadde mest likt innhold!

Personlig informasjon

  • Bil
    Octavia 2018 1.8 TSI 4x4

Nylige profilbesøk

2176 profilvisninger

BensinOctavia sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/4)

7

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei, Hvordan er det med oljeskift (DSG) på 6-trinns? Jeg fikk denne byttet nå på 56k kilometer. Litt tidligere enn 60 000km. Men bilen ble 5 år i Mars. Burde den vært byttet tidligere med tanke på antall år? Eller er det kun kilometerintervall? Hører litt forskjellig.
  2. Hei, Glemte å takke For innlegget. Jeg tok tipset ditt med å få renset silen. Det var noe grums der ja på bare 56k kilometer. Hvordan er det med registerkjede på disse bilene? Har jo lest mye skummelt på tidligere modeller. Gjelder dette denne? 2018 modell vel å merke.
  3. Var innom merkeforhandleren idag. De små O-ringene fulgte heller ikke med på orginalt filter fra vw.
  4. Hei, Skal snart gå igang med oljeservice på en 1.8 tsi 2018 octavia. Har byttet olje og filter på andre biler før. Men lurer på om de 2 o-ringene på plastikkstikken som går gjennom oljefiltetet skal byttes? Disse fulgte vertfall ikke med filteret jeg kjøpte fra produsenten "muller filter". Den store o-ringen som går rundt filterbeholderen skal såklart byttes.
  5. Hei, Tok nylig en garantiutløpstest på min 2018 octavia hos NAF. Jeg trodde ikke de skulle finne noe da jeg er relativt interessert i bil og nogenlunde våken på feil og mangler. Listen ble ikke stor men det ble avdekket: - en knekt fjær, - fuktdannelse i 1 lykt (klar over denne) - krakeleringer i begge baklykter. Nesten umulig å se. - naf skrev også at kunde klaget på knirkelyder ved kjøring over fartshumper. - samt div feilkoder som var registrert. Jeg kontaktet garantiansvarlig på sulland/møller. angående lykt måtte jeg bare følge opp med bilder og sende når det er vanndråper inni. Til slutt kan jeg meddele jeg fikk alt dekket. Komplette nye lykter fremme og bake. Begge sider. 1x Ny fjær og de byttet div foringer da jeg nevnte litt knirking iblant. Ang feilkodene var det ubetydelig feilkoder. Tenkte jeg bare skulle dele denne erfaringen. Syntes sulland var veldig imøtekommende her.
      • 2
      • Lik
  6. Hei, Fant du ut av dette?
  7. Du kan få mitt oppvarmet ratt 🤠 Kun prøvd det en gang. Ser virkelig ikke vitsen. Fjåsete ekstrautstyr. Men klag hvis det var opplyst. Bilforhandlere er jo flinke til å "forbeholde" om feil i annonsen.
  8. Hei, Hva betalte du for jobben? Gikk det greit med radar? Ble ikke iveien?
  9. Fikk pris for lazer linear 18 elite inkl montering og oppkobling på skiltbrakett inkl canbus. - Møller 19 500,- - mekonomen 12 500,- - bil i nord 11 500,- (black week tilbud) Fans møller... 😆
  10. Hei, Skulle byttet xenonpæren i hovedlysene mine. Er det noen som vet hvordan man gjør dette? Ifølge brukermanualen er det kun beskrivelse på bytte av halogene lys som ser ut til å ha en helt annen fremgangsmåte. Gjelder forsåvidt 2018 octavia
  11. Hørt om noen som har vært plaget med dette. Har vel vært byttet en den i girvelgeren om jeg ikke tar feil. Har du garanti?
  12. Høres ikke ut som noen fare. Farevarslet er vel gult også.
  13. Hei, Ser det florerer av tilbud nå på ekstralys. Vurderer sterkt lazer linear 18 på min Octavia 2018. Blir vel montering under skilt som er aktuelt for å unngå konflikt med radar. Vet dere om denne er lett å koble opp til langlysene?
  14. Jeg har Thule motion XL. XXL er vel bare 50liter større? Ingen problem uansett
  15. Hei, Har nå vært eier av en 1.8l 180hk 2018 modell 35 000km style i snart 8 månder. Har alltid vært et dieseldyr når det kommer til bil. Beskjeden om et nytt familiemedlem på vei ønsket jeg meg en bil med god plass og som er godt egnet til småkjøring i kalde nord. Valget falt da såklart på familiebil nr 1 Octavia. Denne gang med bensinmotor. Må bare si jeg er veldig fornøyd. Tenkte å høre med andre som har mere erfaring med bensinmotorer. Bilen har 4x4 og 6 trinns kasse. Foreløpig har vi brukt bilen overraskende mye til langkjøring grunnet familie. Merker når jeg kjører i 80-90 at bilen har veldig lett for å gire ned til 5.gir. Skal liksom ikke store bakken til. Gjerne bare litt stigning. Veiene her oppe er kanskje litt mere uforutsigbare men tenker at kassen girer litt for kjapt da den nesten umiddelbart går tilbake til 6.gir. Mistenker ikke at noe er feil. Men lurte på om noen av dere låser bilen i 6.gir i høyere hastighet for å slippe så mange unødvendig giringer? Skal sies jeg er såklart vandt med diesel og det kraftige momentet en dieselbil har. Har heller ikke lyst å skade svinghjul hvis det er sjangs for slikt på bensinbiler? Hva kan man forvente av kilometer på disse motorene og girkassen?
×
×
  • Opprett ny...