Gå til innhold
Camarogeddon

Vindusviskere som senker farten


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi kjørte hjem på motorveien i dag i skikkelig regnvær - og opplevde en besynderlig oppførsel på vindusviskerne på bilen - en Skoda Superb 2015.

Om jeg satt vindusviskerne på full fart (High), som var nødvendig med disse forholdene, så gikk den fort i et minutt... og så sakket de sakte av, og gikk saktere, og saktere, inntil de faktisk gikk saktere enn de normalt går på "low". Dette førte jo naturligvis til for dårlig sikt, så ved å skru ned til "low" fikk jeg farten opp litt, og ved å vippe opp på "high" igjen, fikk jeg igjen full fart.. i et minutt. til, så var det bare å repetere manøveren. 

Jeg har nå sittet en god time på E18 og vippet vindusviskerbryter, og er av naturlige årsaker ganske så lei.

Det var godt med vann, så viskerne gikk ikke tregt. Vindusviskerne er nye. Og i følge manualen så skal den egentlig autoregulere hastigheten kun på det første hakket - og ikke de høyere innstillingene. (med unntak av ved lave hastigtheter - men det var ikke tilfelle her.

Er det noen som har opplevd dette? er det en instiling et eller annet sted jeg ikke har klart å finne?

Det er jo direkte trafikkfarlig å kjøre med, så noe må jeg få gjort så jeg slipper å sitte og sloss med automatikken for å få sett ut av ruta..

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...