Gå til innhold
Jonny simonnes

Starter men dør ut etter 2-3 sekund i kulda


Anbefalte innlegg

Jeg har en Superb 2010 TDI modell. Er tunet grunnet EGR problem. Da den gikk i nødmodus. Den har fungert helt fint er tuning og blending av EGR. Imidlertid har det vært et økende problem at bilen starter i kulda, men dør ut etter 2-3 sekund. Har forhørt meg om dette kan være startsperre, men sannsynligvis ikke det ettersom ingen varselamper, og bilen skulle vel ha stoppa etter en stund da. Kondens var en mulighet, men fylt full tank og hatt på dieselrens. Hva kan dette være? Dieselfilter er skifta i mars i fjor ved eu kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
On 4/10/2021 at 1:50 PM, Jonny simonnes said:

Kanskje det. Solgte bilen på bare 147 000. Ble lei av masse trøbbel. Nødmodus, batteri, feilsøking på strømstjeler. Tidlig generasjon diesel partikkelfilter? masse trøbbel fra 70 000-147000

Nå vet ikke jeg hvordan det er med tidligere utgaver av filteret, men hadde nylig samme problem på min 2016-mod. Partikkelfilteret var gått helt tett, det som skjer er at motoren sliter med å kvitte seg med eksos.

Snodig nok så døde ikke motoren under drift, den gikk bare i nødmodus hvor den slet voldsomt med framdrift (av og til så gikk den ikke engang framover), men motoren gikk likvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...