Gå til innhold
IngemarH

Lavtbyggende takstativ og takboks


Anbefalte innlegg

Hei,

Har akkurat kjøpt en Superb 2019 L&K Stasjonsvogn og er nå på leting etter takstativ og skiboks. 

På grunn av lav garasje er jeg avhengig av å finne noe som bygger lite. Ser at Thule Wingbar Edge 9582 bygger svært lite.
https://www.thule.com/nb-no/roof-rack/roof-racks-and-accessories/thule-wingbar-edge-9582-_-958200

Jeg har også sett på Skiguard 860T/S... der jeg har forstått at T-modellen er den som har kanaler for takstativet og at S-modellen ligger mer oppå takstativet og festes med braketter.

Med lavt taktativ og T-boks... Vil da takboksen nærmest ligge på taket? Og er det da plass til antenne-finnen bak på taket?

Noen som har erfaring med denne set-up'n på denne bilen? 

Er det eventuelt noen andre kombinasjoner som fungerer bra og som ikke bygger for mye i høyden?

 

Setter pris på alle innspill!

 

mvh,
Ingemar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, IngemarH said:

Hei,

Har akkurat kjøpt en Superb 2019 L&K Stasjonsvogn og er nå på leting etter takstativ og skiboks. 

På grunn av lav garasje er jeg avhengig av å finne noe som bygger lite. Ser at Thule Wingbar Edge 9582 bygger svært lite.
https://www.thule.com/nb-no/roof-rack/roof-racks-and-accessories/thule-wingbar-edge-9582-_-958200

Jeg har også sett på Skiguard 860T/S... der jeg har forstått at T-modellen er den som har kanaler for takstativet og at S-modellen ligger mer oppå takstativet og festes med braketter.

Med lavt taktativ og T-boks... Vil da takboksen nærmest ligge på taket? Og er det da plass til antenne-finnen bak på taket?

Noen som har erfaring med denne set-up'n på denne bilen? 

Er det eventuelt noen andre kombinasjoner som fungerer bra og som ikke bygger for mye i høyden?

 

Setter pris på alle innspill!

 

mvh,
Ingemar

 

Hei,

Det er riktig at Wingbar Edge bygger svært lite på taket på bilen.

Det jeg vil anbefale er at du kjøper en takboks med tunellfester dersom du skal ha takboksen til å bygge lavest mulig. Den er litt mer tidkrevende med tanke på av- og påmontering, men blir nok verdt det om du skal ha takboksen lavest ned mot taket på bilen.

Med takboksen montert på denne måten, vil takboksen nermest ligge helt ned mot taket. Men hvordan det er i forhold til antenna på bilen er jeg ikke helt sikker på, kan hende skiguard selv har erfaringer med dette.

Du kan se noen bilder av dette på nettsiden til skiguard, hvordan det ser ut montert på en likedan bil: https://skiguard.no/produkter/takbokser/skiguard-830-touring/?make=skoda&type=superb-stasjonsvogn-15

Vær oppmerksom på at bilen som er avbildet har et annet takstativ enn wingbar edge.

Håper dette hjelper på vei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...