Gå til innhold
Oct16

Oljeservice


Anbefalte innlegg

Hei, 

Har en Octavia 2016-modell, som nå har gått ca. 82.000.  Jeg har alltid brukt merkeverksted, mtp. videresalg. 

Siste service var i høst og nå står det at jeg skal ha oljeservice i displayet. Har da fått følgende tilbud: 

Oljeskiftservice (fleksibel) 2 978,92
Tilleggsarbeid: Skifte olje på Haldex-kobling 1 656,50
Tilleggsarbeid: Skifte pollenfilter 894,66
Tilleggsarbeid: Skifte luftfilterinnsats 707,94
Tilleggsarbeid: Skifte tennplugger 2 117,73

Stemmer det at man må gjøre alt dette ved oljeservice? Jeg trodde at kun måtte skifte olje. I tillegg vil jeg anta at bilen "maser om" vanlig service til høsten igjen. Betalte 4600 kroner i høst, og tydeligvis 8.300 kroner nå, for så ca. 4.500 til høsten igjen? Det virker mye. 

Jeg er helt klar på at service bør følges og ønsker ingen store overraskelser fordi jeg ikke har fulgt service, men nå begynner det å bli dyrt. Kanskje et tegn på at jeg bør kjøpe ny bil :) 

Tips eller erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

11 hours ago, Oct16 said:

Hei, 

Har en Octavia 2016-modell, som nå har gått ca. 82.000.  Jeg har alltid brukt merkeverksted, mtp. videresalg. 

Siste service var i høst og nå står det at jeg skal ha oljeservice i displayet. Har da fått følgende tilbud: 

Oljeskiftservice (fleksibel) 2 978,92
Tilleggsarbeid: Skifte olje på Haldex-kobling 1 656,50
Tilleggsarbeid: Skifte pollenfilter 894,66
Tilleggsarbeid: Skifte luftfilterinnsats 707,94
Tilleggsarbeid: Skifte tennplugger 2 117,73

Stemmer det at man må gjøre alt dette ved oljeservice? Jeg trodde at kun måtte skifte olje. I tillegg vil jeg anta at bilen "maser om" vanlig service til høsten igjen. Betalte 4600 kroner i høst, og tydeligvis 8.300 kroner nå, for så ca. 4.500 til høsten igjen? Det virker mye. 

Jeg er helt klar på at service bør følges og ønsker ingen store overraskelser fordi jeg ikke har fulgt service, men nå begynner det å bli dyrt. Kanskje et tegn på at jeg bør kjøpe ny bil :)

Tips eller erfaringer? 

Hei!

Anbefalt service følger kilometerstanden og historikken på bilen. Derfor er det slik at når du drar innom en skodaforhandler og ber om en service, så vil det legges inn det som er av anbefalt service på bilen din, dermed har du fått tilbud på det som du har skrevet inn i innlegget her.

Det er ingenting som tilsier at du må gjøre dette, men det er anbefalt. La oss for eksempel si at du har vært innom på et annet verksted og fått skiftet tennplugger for 10 000 km siden, da trenger du jo ikke å skifte disse, men du vil fortsatt få det anbefalt hos en skodaforhandler på grunn av at det ligger ikke inne i systemet deres at disse har vært skiftet for det gjeldende intervallet.

Har du for eksempel gjort alt dette selv, men ikke har skiftet olje, kan du be om å få bare oljeskiftservicen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...