Gå til innhold
AndyGL

VAG og Mølle kannibalisering av Enyaq


Anbefalte innlegg

Bestillte Enyaq for over 12 måneder siden og eneste tilbakemeldig sålangt er at leverandør ønsker at jeg skal fjerne ekstrautstyr slik at dem kan levere "tidligere", jeg er nå på 3. runde med fjerning av utstyr og leveringsdato er fremdeles i det blå..ingen konkrete tilbakemeldinger.

Samtidig kjenner jeg flere som har bestillt og fått levert både Audi og VW på samme plattform med samme deler som IKKE finnes til Enyaq siste 12 måneder. Disse merkene har leveringstider ned til 3-4 måneder. Det fremstår som VAG og Møller ønsker å kanibalisere og utsette tidlige bestillinger av Enyaq og heller levere biler fra Audi og VW med høyere avanse så får dem i tillegg mulighet å inngå nye prisjusterte kontrakter på disse merkene.

Opplever flere det samme? Jeg kan ikke skjønne at dette er i henhold til konkuranselovgivning hverken i Norge eller i EU, er det noen som har prøvd å sjekke dette ut?

Trodde VAG hadde lært etter Dieselgate, men denne fremferden vitner om en konsernkultur som er helt uten skrupler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at jeg kommer til å bestille Enyaq coupe i løpet av forsommeren, og er inneforstått med at leveringstiden kan bli lang. Jeg kommer til å bestille med det utstyret jeg ønsker å ha på bilen. Hvis forhandler fraråder meg å bestille utstyr som finnes i prislisten, så blir det ingen kontrakt, så enkelt er det. Jeg forstår frustrasjonen din, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor du fjerner ønsket utstyr i håp om å få bilen tidligere, det vil jo gjøre hele bilopplevelsen dårligere.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gode refleksjoner. Mulig jeg burde gå tilbake og legge til utstyr igjen. Viser seg jo at det ikke hjelper, bilen blir jo ikke produsert uansett, når man har fjernet noe utstyr for å få en leveringstid, så dukker noe nytt opp, så fjerner man for ny tid osv...(det utstyret jeg fjernet i 1. omgang er sikkert tilgjengelig igjen nå...) Og om VAG for solgt en Audi i mellomtiden utsetter dem bare min levering enda lengre og bruker delene til Audi'en. Ser at det nok et lite jeg kan gjøre for å redusere leveringstiden i praksis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...