GĂ„ til innhold
Anders Stokke

Sentrering ratt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Er det noen andre som har lik opplevelse? 

• Rattet gĂ„r automatisk tilbake til senter etter venstresving, men fra hĂžyre stopper det litt til hĂžyre for senter. Dette gjelder alle underlag, ogsĂ„ pĂ„ et helt plant garasjegulv. Det er mer motstand mot Ă„ vri rattet mot venstre enn mot hĂžyre. 
  • Bilen drar til hĂžyre. 
  • Jeg mĂ„ korrigere hele tiden for at den skal kjĂžre rett frem.

MĂžller har justert forstillingen i henhold til fabrikkens spesifikasjoner., ingen slakk eller tregheter ble avdekket under kontroll.

Anders

Skrevet

HĂžres jo nesten ut som om det kan vĂŠre noe med styreleddet som ikke fungerer helt lenger.

En annen lÞsning kan vÊre teleskopleddet i rattstammen, da kan det bÄde bli tregt Ä sving, rattet gÄr ikke tilbake til «nullpunktet», i tillegg sÄ kan det ogsÄ bli noen ulyder/kneppelyder nÄr du vrir pÄ rattet. Dette var noe jeg hadde problemer med pÄ 2 stk Opel Vectra som jeg hadde kjÞpt helt nye (04 og 07 modeller) og dette skjedde mens bilen var under garanti. PÄ en av dem sÄ var det ogsÄ problemer med fjÞrbeinslageret, men det gav bare ulyder ved sving, ikke problemer retting av hjulstillingen etter rattutslag.

Teleskopleddet «klapper sammen» ved en frontkollisjon eller om du kjÞrer av veien, slik at du ikke fÄr rattet i fjeset, sÄ det kan jo vÊre en liten mulighet for at det kan vÊre noe der.
Jeg vet ikke hvilken lÞsning Skoda bruker der, men jeg regner med at det mÄ vÊre noe av det samme der av sikkerhetsmessige Ärsaker.

Dette er kun noen forslag altsÄ, ikke noe jeg har kunnskap om at kan vÊre feil pÄ Skoda.

• Takk 1

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...