Gå til innhold
Morten Fodstad

Multimedia låst seg på tysk språk


Anbefalte innlegg

Skoda superb 2014. Helt uten foranledning skiftet multimediasystemet seg til tysk språk. Kan ikke endre til norsk. I tillegg har systemet fjernet all annen set-up så nå virker ikke handsfree, of all annen lyd er borte. På skjermen som er fryst står det kjente tyske utrykket " Die gewunschte Sprache wird geladen". Men det skjer ikke. Har vært hos Møller i Oslo som ikke har time før 16 Mai. De kjente ikke til problemet, men jeg fant her på forumet at det samme hadde skjedd en dame i 2018 og hun fikk tips om å ta ut sikring og sette inn igjen. Ser ikke ut til å endre noe. Noen som kjenner til problemet og eventuelt har en løsning. Aner ikke hvorfor bildene blir opp/ned. Har forsøkt å snu de.  1000008667.thumb.jpg.25a3cb6b293c8bafb727b31591985c82.jpg

1000008668.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reparatøren skrev (8 timer siden):

Det er meir enn 1 sikring til radio, tippar eg..

Ja vi fant flere men beskrivelsen i manualen er jo håpløs. Koblet fra batteri også men ingen forskjell. En i Skoda mente systemet trengte oppgradering men det er jo bare et salgstriks. Software endrer seg ikke slik vare fordi det må oppgraderes. Da ville man fått melding om at det må oppgraderes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du koblar vekk batteriet/tar sikring, må du vente eit par minutt før du koblar til igjen . Leste og ein plass at du kan holde inne "eject" kanppen til cd I X antall sek. for ein slags reset. Og har du minnekort , ville eg kanskje prøvd å ta det ut, og slå på uten det inne. Men er har ikkje prøvd dette sjøl.

Edit: Er visstnok knappane "< , > og eject"

 

Endret av Reparatøren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reparatøren skrev (4 timer siden):

Når du koblar vekk batteriet/tar sikring, må du vente eit par minutt før du koblar til igjen . Leste og ein plass at du kan holde inne "eject" kanppen til cd I X antall sek. for ein slags reset. Og har du minnekort , ville eg kanskje prøvd å ta det ut, og slå på uten det inne. Men er har ikkje prøvd dette sjøl.

Edit: Er visstnok knappane "< , > og eject"

 

Batteri og sikring var ute i lang tid. Skal prøve det andre tipset. Takker for det. Finnes ingen logikk i at den ikke aksepterer å skifte språk igjen . Heller ikke at all lyd og handsfree er blokkert. Så du har lest et sted at noen har opplevd det samme ? Trodde flrst det var en tysk hevn etter krigen. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...