Gå til innhold
Steffan94

Lydsystem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nylig kjøpt meg en 2022 modell Enyaq og det irriterer meg veldig når jeg hører på musikk at lyden pulserer, med det så mener jeg at lyden går opp og ned av seg selv ut ifra deler på sangen.

Jeg som er glad i metal musikk så blir jeg skuffet over dette pga alt kan spilles greit, men når droppet kommer så høres det ut som lyden blir skrudd kraftig ned men så går det litt opp igjen. Er det noen innstillinger jeg har oversett?

Endret av Steffan94
Skrevet

Det høres litt rart ut. Men forsterkeren kan klippe lyden hvis du spiller for høyt. Også hvis det spilles for høyt over lengre tid, så kan det ha blitt brent noe i forsterkeren. En forhandler kan lese ut feilkoder for å se om noe har skjedd.

Hvis bilen IKKE har Canton-anlegg, så kan denne oppgraderingen fra Bass Brothers være noe å tenke på. Dette er en 3 år gammel snutt, så det er mulig at prisen har endret seg, sjekk ut!

Lykke til!

Skrevet

Ja jeg tenker at dersom jeg spiller litt høyt så er bilen programmert til å dempe lyden i deler av sanger for å minimere muligheten for å sprenge høyttalerene kanskje?

Siden rett før denne Enyaqen så låne jeg en ID3 i par uker og der var det samme problemet..

Jeg har faktisk vært innom nettbutikken til Bass Brothers og sett den pakken, så tenkte å forhøre meg med dem om dette problemet også, slik at jeg ikke kjøper den pakken men så er bilen programmert til å gjøre det uansett liksom

Skrevet
Steffan94 skrev (30 minutter siden):

Jeg har faktisk vært innom nettbutikken til Bass Brothers og sett den pakken, så tenkte å forhøre meg med dem om dette problemet også, slik at jeg ikke kjøper den pakken men så er bilen programmert til å gjøre det uansett liksom

Ja, det er tryggest å prate med dem. Pakken inneholder egen forsterker som driver både bilens høyttalere + bassene, så den originale er forbikoblet. Men det hjelper jo ikke hvis en eller flere høyttalere er gåen, eller hvis lydkilden sender ut "dårlig" lyd. Men uansett, dette settet passer ikke i Enyaq'er som har original Canton lydanlegg montert. Så det er bare å fortsette etterforskningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...