Gå til innhold
jonasbjo

Koster det 10k å skifte ballast/styringsenhet? Octavia mk3


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått pris på bytte av ballasten fra merkeverksted, 10k skal de ha. Skjønner at det er litt knot siden man må av med fangeren, men dette fikser vel en dreven mekaniker på en time? Selve ballasten ser ut til å koste rundt 1500kr på nett. Hva er det som koster så mye? Bruker de deler som er 2-3 ganger så dyre? De jeg har søkt opp på nett er kanskje ikke en eksakt originaldel, men det er 100% kompatible erstatningsenheter av god kvalitet. Skrur de opp prisen fordi de vet at de fleste ikke gidder/klarer å fikse dette selv?

  • 4 måneder senere...
Skrevet
jonasbjo skrev (På 2.2.2026 den 9.07):

Har fått pris på bytte av ballasten fra merkeverksted, 10k skal de ha. Skjønner at det er litt knot siden man må av med fangeren, men dette fikser vel en dreven mekaniker på en time? Selve ballasten ser ut til å koste rundt 1500kr på nett. Hva er det som koster så mye? Bruker de deler som er 2-3 ganger så dyre? De jeg har søkt opp på nett er kanskje ikke en eksakt originaldel, men det er 100% kompatible erstatningsenheter av god kvalitet. Skrur de opp prisen fordi de vet at de fleste ikke gidder/klarer å fikse dette selv?

Du snakker om ballast til Xenon? Regner jeg med , orginal ballast koster mer enn1500.  Mye mer , synest faktisk 10000 var billig på merkeverksted😂

Dei tar vel 1800 og oppover pr time. 

Men tja dette klarer dei fleste selv... 

Ett tips google eller AI how to change......

Og da finner du step by step.

Fangeren demonter du lett selv når du ser på videoen. Men tja holder.det ikke å ut med lykte

 

 

 

 

Skrevet
Goldfinger skrev (5 timer siden):

Du snakker om ballast til Xenon? Regner jeg med , orginal ballast koster mer enn1500.  Mye mer , synest faktisk 10000 var billig på merkeverksted😂

Dei tar vel 1800 og oppover pr time. 

Men tja dette klarer dei fleste selv... 

Ett tips google eller AI how to change......

Og da finner du step by step.

Fangeren demonter du lett selv når du ser på videoen. Men tja holder.det ikke å ut med lykte

 

 

 

 

Xenon ja! Er nok en heftig timepris ja, og et saftig påslag på deler. Har sett video på hvordan det gjøres og det såg ganske komplisert ut. Iallefall for en som ikke er over snittet dreven på å skru på biler. Bor i byen, så har ikke noe garasje eller noe å gjøre det i heller. Måtte av med hele fangeren ja, hadde det bare vært lykten så hadde det vært litt enklere.

Skrevet
jonasbjo skrev (På 25.6.2026 den 10.59):

Xenon ja! Er nok en heftig timepris ja, og et saftig påslag på deler. Har sett video på hvordan det gjøres og det såg ganske komplisert ut. Iallefall for en som ikke er over snittet dreven på å skru på biler. Bor i byen, så har ikke noe garasje eller noe å gjøre det i heller. Måtte av med hele fangeren ja, hadde det bare vært lykten så hadde det vært litt enklere.

Hvor bor du da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...