Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Guest Baldvindur

Motorvask

Recommended Posts

Guest Baldvindur

Hvordan er det med motorvask? Hva slags kjemikalier? Høytrykk? Forhåndsregler?

Er absolutt på tide å gjøre noe her i gården!

Her er det mange forskjellige svar å få. 

Men i forhold til kjemikalier er Prickbort en sikker vinner. Flere anbefaler også Surfex HD. Prickbort selges blant annet på Shell og mange andre steder.
Spray på og bruk en detailkost evt, en passende malekost, oppvaskbørste eller liknende til å gnikke det hele inn.

Noen styrer unna høytrykk og andre sverger til høytrykk fremfor hageslangen. Jeg bruker høytrykk stilt inn på lett sprut og bruker samtidig god avstand.

Noen dekker til el-koblinger osv, men det kommer jo veldig an på motorrommet. Er du usikker, så prøv deg forsiktig frem :)

Guest Baldvindur

Ja, Prickbort har jeg vært borti før. Skal ta en runde i kveld. Mulig jeg tar det rolig med høytrykken. Kan ikke se  noen åpenbare problemområder i motorrommet som må dekkes til. Samtidig, skal jo ikke fylle på med hinsides mengder vann heller..

Guest Sepper

Har aldri støtt på noen problemer med vask av motorrommet, men har hørt det Tor2r skriver om folk som skyr HT.
Man trenger selvfølgelig ikke å overdrive med dysen nede i rommet..

Ja, Prickbort har jeg vært borti før. Skal ta en runde i kveld. Mulig jeg tar det rolig med høytrykken. Kan ikke se  noen åpenbare problemområder i motorrommet som må dekkes til. Samtidig, skal jo ikke fylle på med hinsides mengder vann heller..

​Hvordan gikk det? Bilen går fortsatt? Bilder? :D

Guest Baldvindur

Bilen er død.. neida. Merket ingenting uvanlig. Tok det rolig! ikke tatt noen bilder nå, men ble veldig fornøyd med resultatet. Ser ikke nytt ut, men i forhold så er det en annen verden.

Guest Sepper

Bilen er død.. neida. Merket ingenting uvanlig. Tok det rolig! ikke tatt noen bilder nå, men ble veldig fornøyd med resultatet. Ser ikke nytt ut, men i forhold så er det en annen verden.

​Ja også holder resultatet seg lengre enn utvendig ^_^ 

Reply to this topic