Gå til innhold
nyogtha

Hei! Flere Fabia-eiere her?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg kjøpte meg en 2013 i følge forhandler, 2012 i vognkortet, Fabia VRS for noen uker siden. Før dette eide jeg en Alfa Romeo 166. Jeg er veldig fornøyd med bilen. Selvsagt hadde det vært digg med flere premium-saker, men samtidig føles det litt riktig å ikke ha så mye dill i en liten sportshatch. Det er deilig å kjøre bekymringsfritt med en mer moderne bil og med garanti, men jeg må si jeg savner litt miljøet rundt Alfaen. Det er mange veldig kunnskapsrike mennesker som driver med Alfa og de er ekstremt hjelpsomme. Det er klubber og lokallag og alt mulig. Etter jeg kjøpte Skoda har jeg meldt meg inn i BRISkoda og dette forumet, blitt med i diverse grupper på facebook og sett etter en norsk Skodaklubb. Jeg ser jo selvfølgelig at Skoda som har i fokus å lage rimelige og gode biler for alle ikke nødvendigvis har samme entusiastprosenten som de knirkete, sære Alfaene, men det er sikkert fler som meg der ute? Jeg "må" vite alt om en bil når jeg skaffer meg den. Alle potensielle problemer, alle muligheter for oppgradering, pussing og fiksing. Melder meg inn i alle entusiastfora jeg finner, vil gjerne være aktiv i klubb osv. osv.

Er det flere Fabiaeiere her inne? Har dere noen interesse for bilen utover å holde den i grei stand og bruke den som fremkomstmiddel (det har dere vel siden dere har meldt dere inn i et forum) :)

1897716_10153571987325932_8485657930006480386_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Veldig trist dette innlegget av @nyogtha ikke ble besvart eller att andelen Fabia eiere ikke er større på dette forumet! Fabia har ko Monte Carlo versjon og har garantert flere som er over middels interessert i bil, som det også heldigvis er på Superb, Octavia, Kodiaq etc! Vi krysser fingrene for att Fabia tar seg opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg  hadde en gammel Caddy som var svært sliten, og måtte finne meg en ny pendlerbil, da jeg har 5 mil til jobb hver vei. Kom da over en 2008 Fabia  1,2 bensin som var kjørt kun 36.000 km.  Er foreløpig svært fornøyd med å ha fått tak i en 12 år gammel bil med så lav kilometerstand. Noen bruksmerker, men virker ellers helt strøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Sambo her har Skoda Fabia 2008 modell med den noe dårlige 1.2 bensin motoren.
Jeg har måtte bytte registerkjede sett og glideskonner på denne motoren, selv om den bare hadde rundet 130tusen km.
Videre så har de automatiske kjørelysene sluttet å virke så plutselig, et bytte av releet ga ingen forbering så nå er vel lysbryteren den neste.
Nå kommer den også opp med feilkode og har bare halve kompresjon på sylinder 3, noe som jeg kan lese på det store internettet er normalt i denne motoren pga brent ventil.

Bilen får da slvfølgelig service årlig selv om den bare går rundt 8 -10 tusen km i den perioden.

Rust har den selvfølgelig, og det kommer frem under lakken der det ikke er skader, noe jeg også ser er vanlig dessverre.
Men hun er fornøyd med størrelsen på bilen og liker den, så jeg må vel av med toppen her og bytte de eller den ødelagte ventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...