Gå til innhold
sindrepl

Sindres Superb L&K 2.0TDI 150hk 4x4 Manuell


Anbefalte innlegg

Poster her for å lufte om noen har prøvd 20" felger med originalt dcc understell på superb. Har 19" på sommer og 18" vinter men tanken på 20" på sommer og evt. senk til dcc har vært fristende selv  om jeg er ganske fornøyd med farge/felgvalg.

IMG_0570.JPG

IMG_1092.JPG

IMG_1095.JPG

IMG_1126.JPG

IMG_1128.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig flott ut dette @sindrepl, gratulerer med ny bil :) Den ser akkurat slik ut som mitt ønske var.......... :D 

Om du har en profil på FB så er det en Skoda gruppe der, og der er det flere som har 20" hjul på sin Superb og har lagt ut bilder av dem. Grunnet opphavsretten til bildene så synes jeg det ikke er så lurt (eller lovlig selvfølgelig) å publisere andres bilder her. Men det er flere bilder av de som har Sportline enn L&K/Style, og da kan det jo være Sportsunderstell og ikke DCC understell som kan gi noen forskjeller i utseendet grunnet forskjellig senking i millimeter.

Pass på at du evt. kjøper deg felger som passer skikkelig til din bil, slik at du slipper slike ting som «spacere» som kan ødelegge for garantien om noe skulle skje. At de TÜV godkjente betyr ikke at Møller godtar det av den grunn. Har lest om en der som har opplevd ubalanse og risting i bilen, pga bruk av spacere (uten senterringer), og feil hjulbolter, så det er ikke så mye som skal til for å ødelegge kjørekomforten i en bil...........

Har sett flere med forskjellige 20" felger der, og de fleste benytter da 10" x 20" og gjerne 255/35-20" dekk. Det ser meget sprekt ut, men jeg vet ikke noe om hvordan de er å kjøre med..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, skal gå inn der å se :)

Når det gjelder komfort tror jeg ikke det skal bli så allerværst egentlig har 245/40/18 på vinter og 235/40/19 på sommer noe som begge tar dumpene mykt og behagelig (i mitt hode) selv i sportmodus, derfor jeg kunne ønske å få den hakket stivere/tightere, føler egentlig at forrige bilen 2013 octavia 4x4 med orginalt understell og 225/45/17" var mer morsom i svingene enn superben er for øyeblikket. Nå skal det sies at jeg ikke har kjørt mer enn 6000km så har ikke fått testet den skikkerlig enda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har hatt din bil @sindrepl, men DCC understellet «setter» seg og blir litt faster/stivere etterhvert. Merker som nevnt at min bil er litt fastere nå enn hva den var når den var ny, er ikke like «ubehagelig» i Comfort -og Normalmodus nå som den var når den var ny, men er likevel altfor duvende og gyngete i de modusene der etter min mening, så min Superb (2016) står i Sportmodus på alle innstillinger, bortsett fra DSG kassa (da jeg synes den blir vel «masete» i Sport).

Jeg må se på bilder for å se en liten forskjell i mellomrommet fra overkant dekk til hjulbuen, men ser den har blitt noen få mm lavere (mest synlig bak) i løpet av de snart 13 mnd (og 26.200km) jeg har hatt min Superb,

Jeg kjører på 18" både sommer og vinter og har maken til dine vinterfelger (Cassiopeia sort/blank) på sommeren og har std Style felg (Modus) på vinteren, jeg benytter std dimensjon 235/45-18" både sommer og vinter. Og det er en kombinasjon jeg er godt fornøyd med, kunne nok tenkt meg 19" på sommeren, men det ble ikke slik denne gangen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at for slitasje av hjuloppheng er lite gummi negativt, derfor er profil under 45 ikke å foretrekke, men fritt valg.

Da du har DCC hadde jeg nok nøyd meg med det og avvente hvordan sklia oppfører seg over tid, Superb er jo ikke akkurat en sportsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke undervurdere Superb sin sportslige egenskaper gitt @PaulusA, hehe ;) 

Neida, den har både str og tyngde i mot seg der, men sitter faktisk bedre på veien enn hva en skulle tro, men den kan selvfølgelig ikke sammenlignes (eller hamle opp) med en mindre og lettere bil som er satt opp med sportsunderstell på svingete veier. Selv om Superb har blitt ganske bra, så kan den ikke «oppheve» naturlovene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bilder eller erfaring, men blir 20" og senk her også... men er desverre lute utvalg med senk jeg har funnet i allefall. Har funnet 35mm, og ettersom originalt er 10mm med dcc, så blir det bare 25mm lavere enn den allerede er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kombineres ekstra senking med DCC da @Salcin? Må det fjernes/«kobles» bort?

For t.o.m. på Superb Sportline så må en jo velge om en skal ha sportsunderstell eller DCC, for å kombinere dette er ikke mulig fra fabrikk.........

Synes også det er fint utseendemessig med senk, og sammen med 20" hjul så blir det en flott kombinasjon :) 

 

Men etter 2 år i en VW Golf st.vogn med originalt sportsunderstell, så blir det ikke det for min del, veiene her er ikke optimale for bil med ekstra senket understell..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superb lll skrev:

Hvordan kombineres ekstra senking med DCC da @Salcin? Må det fjernes/«kobles» bort?

Man må kjøpe et spesielt senkesett som passer sammen med DCC, så alt blir som før, kun at bilen blir enda lavere enn ellers. :) 

Endret av Core2Duo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Core2Duo skrev:

Man må kjøpe et spesielt senkesett som passer sammen med DCC, så alt blir som før, kun at bilen blir enda lavere enn ellers. :) 

Se der ja, det er en forklaring og løsning på det meste :) 

Ble bare nysgjerrig så lenge Skoda selv ikke kombinerer DCC og sportsunderstell på Superb Sportline modellene, for der er det enten eller etter hva kjøperen velger, begge deler er ikke et valg.

Takk for info @Core2Duo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...