Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Sign in to follow this  
Mar10n

Lyd i superb 2011 model

Recommended Posts

Er det noen som har en forklaring på hvorfor lyden i anlegget er så ufattelig dårlig i min superb?

Det satt en Swing spiller i bilen som jeg byttet ut med en Columbus og etter dette er bassen helt vekk. Spilleren er kodet riktig inn mot bilen. 

Det var ganske dårlig før bytte også.

Reply to this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Emner

• Siste Innlegg

• Jo det er nok Møller Norge som avgjør det, men det kommer nok mye an på hva de gjør når de allerede har VW Passat Alltrack........ Men jeg støtter deg absolutt i at en Scout utgave vil kunne være praktisk praktisk her i Norge, selv om jeg personlig ikke ville ha valgt det på nytt. Jeg er nok mer der at en stasjonsvogn kler bedre å være en tradisjonell stasjonsvogn, og så heller la Scout være mer tilpasset til biler som f.eks. Kodiaq og Karoq, men det er selvfølgelig bare en personlig synsing.......   Så når Octavia VI blir lansert i løpet av høsten, så vil det for meg være den tradisjonelle utgaven som frister meg mest, jeg kommer nok ikke til å velge flere utgaver av Scout....... Det blir litt for mye sort plastikk som egentlig ikke har så stor misjon slik jeg har fått en erfaring med så langt., men et litt høyere understell og ekstra beskyttelse under bilen er absolutt en stor fordel om en har mye kjøring på dårlige veier.  
    • Jeg er meget fornøyd med min Octavia, og det har heller ikke vært noen problemer så langt med den. Etter å ha hatt den siden Juli 2018 så har jeg vel dannet meg den erfaringen at jeg ikke kommer til å velge en stasjonsvogn Scout en gang til. Er ikke så fornøyd med all denne sorte plastikken og de grå feltene på fangeren foran og bak, men det er selvfølgelig bare min personlige mening   Fordelene med et forhøyet understell og ekstra beskyttelse under bilen ser jeg absolutt fordelene med om en kjører mye på dårlige veier.   Jeg laget en liten bildeserie i mens jeg ventet på min bil i fjor sommer med forskjellige løsninger for fjerning av emblemer, og jeg valgte tilslutt å fjerne alt sammen, bortsett fra det runde Skoda merket. Her er tråden jeg laget på dette, Legger også ved et skjermbilde av min egen bil fra dagen etter at jeg hentet den, Så emblemer kommer jeg til å fortsette å fjerne på de neste bilene jeg kjøper også, bortsett fra slike som det runde Skoda merket på bakluken. Har gjort det på de 3 siste bilene jeg har hatt, og kan bare si at jeg angrer på at jeg ikke har gjort det på flere tidligere også   Har også original Sunset fra før av, og varmetrådene synes jo forsåvidt, men det måtte jeg faktisk gå i garasjen for å se, så det er  på ingen måte fremtredende eller skjemmende etter min mening. Men hva andre synes er det jo ikke så godt å si........
    • Det vil overraske meg stort om Superb Scout ikke blir lansert i Norge. Da gjør Skoda (er det Møller som bestemmer dette?) et veldig dumt valg, iallefall etter min mening. Scout selger ganske bra på alle de andre modellene, og modellen er som hånd i hanske for norske forhold.
    • Takk @Superb lll!   Ja, jeg spør kanskje litt generelt, men jeg er vel bare ute etter tips til saker som kan være verdt å gjøre som jeg ikke har tenkt på selv. Har f.eks vurdert takspoiler slik som RS-utgaven har, men jeg er usikker på hvordan dette blir på Scout... Emblemer har jeg vurdert å fjerne, må tygge litt på den. Jeg ser absolutt det praktiske ved å fjerne de. Koding av baklys var ikke så dumt, og en billig penge for litt ekstra sikkerhet. Jeg regner med du er fornøyd med Scouten? Vi har vel så og si identiske biler så vidt jeg kan huske. Jeg har original toning ja. Jeg la ikke merke til varmetrådene når jeg hentet bilen fra forhandleren i dag. Men har studert det litt nå, og jeg synes ikke de er spesielt synlig, men det er mulig å se de. Legger ved noen bilder av hvordan det ser ut.
    • Hadde du original toning? (Sunset) Vi har sotingen fra fabrikk men synes den er for lys og jeg vurderer å legge ekstra, men er redd varmetrådene i bakruten blir synlige, ble de det hos deg?
    • Er jo ikke sikkert at det vil koste noe ekstra heller for de mest utstyrte utgavene slik som Style, Sportline og L&K, og evt Scout om det stemmer at den blir lansert i Norge....... For det kan jo være slik det ble på Octavia, den finnes jo kun med LED her i Norge. Det samme har jo Opel gjort på en del modeller, de leverer kun den største utstyrsutgaven her i Norge, og da er LED Matrix std. lysutrustning. Det er jo lov å håpe da  
    • Synes du har gjort veldig mye bra med bilen din her nå @OctaviaScout   Gassdempere til panseret har jeg selv igjen å anskaffe, men får satse litt på at det kanskje kan skje i løpet av sommeren........ Tja hva du kan gjøre ellers, kommer jo veldig an på i hvilke baner du tenker. Altså om du skal gjøre noe med det tekniske og/eller du ønsker å forandre noe annet. Selv har jeg fått fjernet alle emblemer på bakluken, og det synes jeg ble en mye renere look bak på bilen, i tillegg så er det lettere å holde ren når det ikke samler seg vann/søle/skitt i alle disse bokstavene. Jeg har også lagt på en ekstra soting på vinduene fra B stolpen og bakover, og i tillegg så bestilte jeg en koding til baklysa, slik at de lyser sammen med LED-stripene (kjørelysa) foran. Så nå er det tente baklys på bilen uansett lys -og kjøreforhold, og det synes jeg er fornuftig slik at en også blir litt mer lagt merke til i skumring og/eller korte underganger/tuneller, som er såpass korte at lyssensoren ikke aktiverer nærlysa. Kosta ca 600,- og var gjort på noen få minutter. Det er det noen som synes er fornuftig å gjøre, mens andre ikke deler den oppfatningen, så her er det i høyeste grad opp til enhver hva de vil gjøre.  
    • Hei igjen! Tenkte å oppdatere litt her. Har gjort litt småtterier med bilen den tiden jeg har hatt den (ett år i juli): Tectylbehandling Gassdempere til panseret Alt av interiørbelysning er byttet til LED (Osram) Tåkelys er byttet til LED (Osram). Disse passet overraskende godt til LED-stripene. Og i dag: sotet vinduer fra B-stolpe og bak. Eksisterende toning er alt for lys etter min mening, så dette synes jeg ble meget bra. Lakkbehandling droppet jeg, men jeg ser i ettertid at man kanskje skulle gjort det. Etter å ha tatt vårvasken ser jeg at det har kommet mange riper og små skrammer i lakken etter folk som har slengt døren i, eller subbet borti når bilen har stått parkert. Irriterende, men lite å gjøre med det. Så får håpe en runde med polish fikser noe. Er forøvrig meget fornøyd med bilen, den leverte på alle punkter som vinterbil (kjører en del til fjells)! Noen forslag til annet som kan være verdt å gjøre med bilen? 🤔
    • Hehe, jeg ble litt opptatt med et oppdrag på jobben, og hadde tenkt til å nevne det her etterpå, men da var en for sent ute gitt.......   Spennende å se om Scout utgaven også blir lansert i Norge da, regner vel med det egentlig, men en kan jo aldri vite......... For det finnes jo enkelte motor og girkasse kombinasjoner av nåværende Superb utgave som ikke er tilgjengelig i Norge.
    • Ser slik ut ja, @Marius! Skulle akkurat til å skrive den samme observasjonen 😄
  • Other new topics

• Andre nye innlegg

• Har sagt det før og sier det igjen, den rødfargen sammen med de sorte Sportline detaljene er utrolig flott! 😊 Du kan gjerne også lage en egen tråd på bilen din her @BGB https://skodaforum.no/forum/20-min-bil-mitt-prosjekt/ De fleste av oss har vel laget egne tråder på bilene våre der, så det er kanskje derfor det ikke legges ut så mange flere bilder i tråden du har startet her. Jeg personlig har hverken flere bilder eller en bil det er så veldig spennende å legge ut flere bilder av, men jeg liker veldig godt initiativet ditt for mer aktivitet/flere bilder av de mange flotte bilene som medlemmene her har 👍 😊
    • Får spamme litt mer bilder da i håp om at flere hiver seg med i tråden.  Velvet Red Metallic i solen:
    • De originale 20» blir mest sannsynlig vinterhjul etterhvert og nye helt sorte 21» blir sommerhjul.  Baklysene skal ikke kodes på med DRL her i gården nei, liker at dem er av på dagtid Men mulig det blir kodet andre småting frem    
    • Kodiaq gjør seg utrolig flott i denne rødfargen og de sorte detaljene, så den er virkelig flott   Ja litt mørkere vinduer bak synes jeg absolutt gjør seg, men det er det sikkert ikke alle som er enige i, jeg synes som sagt at den originale toningen på Sunset er i lyseste laget. Felgene synes jeg også er veldig flotte til denne bilen, fint design og jeg liker veldig godt sammensettingen av polerte alukanter og antrasitt fargen. Har nesten det samme designet og utseendet til min bil, mens mine vinterfelger synes jeg rett og slett blir for mørke/dystre. Men der hadde jeg ikke stemmerett en gang, for det avgjorde fruen sammen med selger...........   En annen ting jeg har gjort (bestilt) til min Octavia er koding på baklysa, slik at de lyser sammen med LED-stripene (kjørelysene) foran. Det er nok en original programmering for flere andre europeiske land så jeg i fjor sommer, for det var det i hvert fall en del biler fra andre land som hadde. Nå vet jeg jo at du har god kunnskap på dette med koding selv @BGB, så dette er vel noe du sikkert ordner selv om du har lyst til det........?  

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

• Create New...