Gå til innhold
Fishy

Map update fail

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved forsøk på oppdatering av Columbus i min Superb 2014, kommer denne meldingen:

Your navigation can be updated only at the service. Please contact your dealer for more information.

Noen andre måter å få oppdatert både firmware og software (kart)? Uten å måtte gå den lange veien til verkstedet..

Fremgangsmåter og mulige nedlastninger hadde vært smooth å få :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har Columbus infotainment i min Suberb 2017 modell, og fant  kartoppdatering her: http://updateportal.skoda-auto.com/.

La inn chassinummer og fikk da kartoppdatering fra august 2017  som mulig oppdatering. Lastet ned og kopierte over på SD-kort. SD-kort i bilens kortleser, og fant systemoppdateringer i infotainment.

Det tar tid å kjøre oppdateringen, men om den avbrytes vil den fortsette fra samme sted når du prøver igjen.

Skrevet
På 4.10.2017 den 21.26, Fishy skrev:

Ved forsøk på oppdatering av Columbus i min Superb 2014, kommer denne meldingen:

Your navigation can be updated only at the service. Please contact your dealer for more information.

Noen andre måter å få oppdatert både firmware og software (kart)? Uten å måtte gå den lange veien til verkstedet..

Fremgangsmåter og mulige nedlastninger hadde vært smooth å få :)

Hei, dette kan være pga bilen din er over 3 år gammel.
På et tidspunkt (Kanskje enda?) Så tilbydde/tilbyr Skoda kun 3 år gratis oppdateringer på kartverket.
Men, du kan laste ned kartverket direkte og legge inn selv.

http://infotainment-cdn.skoda-auto.com/base/maps/HIGH12_P166_EU_2018.zip

Her er fila direkte fra Skoda, som passer til Columbus enheten. Pakk ut direkte til USB minnepinne eller minnekort, kjør i gang oppdatering på bilen din :)

• Lik 1
Skrevet

Jeg får ikke nedlasting fra portalen til å virke, varsler bare at det ikke er plass på disken jeg laster ned til. Får denne meldingen uansett om jeg prøver disk eller SD-kort. Takk Marius, for direkte link. denne ser det ut som det skal gå greit å få ned. Selv om det ser ut til å ta hele natten, hehe.

Skrevet

Jeg kjøpte min Superb feb 2017, og ser bolthorn lastet ned kart oppdatering. 

Jeg søkte opp igår, men fikk beskjed om at det ikke var noen nye oppdateringer til min bil ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...