Gå til innhold
Octavia10

Bytte fjær, mye jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

På en 2012 modell, knekt foran, føles ut som topplageret ikke snur seg særlig lenger. 2-3 forskjellige verksteder vil alle ha ca 4500,- for jobben. Bildeler har det jeg trenger til 1300,- Overkommelig jobb å gjøre selv? Må drivaksel ut av navet for at jeg skal kunne få broa/armen langt nok ned til å få opp og ut demper? 

Endret av Octavia10
Skrevet

Aner ikke, men på gammelskonken min (galant) gikk det greit uten å ta ut drivaksel fra navet. 

Har du peiling på hva du driver med og verktøy for jobben så skal det være greit å gjøre selv. Hvus ikke kan det være verdt 4,5K

Men har du spurt youtube ? 

https://www.google.no/search?newwindow=1&client=tablet-android-samsung&ei=CB6wWs3hI-nU6AT_0aKIDA&q=replace+front+shock+absorber+octavia&oq=replace+front+shock+absorber+octavia&gs_l=mobile-gws-serp.3...148071.174905..175885...8....507.4662.24j15j1j5-1..........1..mobile-gws-wiz-serp.......30i10j0i13i30j0i13i5i30j0i8i13i30.wEQjpBSZUD0%3D

Skrevet

Du bør bytte begge fjærer samtidig, viktig

Er ikke fryktelig komplisert, men man bør i det minste ha fjærstrammere

• Lik 1
Skrevet

Minner meg om røkla jeg måtte gjennom forrige gang på en annen bil av akkurat samme årgang, da ble det stopp pga fastrusta viskere av alle ting (for å komme til toppmontering) samt et helt fastrusta stag. Var vel og merke på venstre side, mener å huske jeg har mer plass å jobbe med på høyre.

Men ettersom jeg får deler til ca 1000 lappen med ukens 500,- rabatt føler jeg meg nødt å prøve når det er potensielt 3500 å spare. Skal gi det et forsøk på fredag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...