Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 08/03/18 i alle områder

  1. Personlig vil jeg anbefale å slå av automatisk kjørevarmer, da den ofte da vil bli brukt for kort tid av gangen. Har dette helt avslått på min 2.0 TDi, blir likevel greit for varm. Bruk heller fjernstyring når du trenger varmen
    1 poeng
  2. Takk for det @Sverre, en prøver så godt en kan i hvert fall Har fått mye hjelp og tips selv, og da synes jeg det er artig og forsøke å yte noe tilbake også For ikke å snakke om at en hele tiden lærer en en god del også da, og det er jo en god bonus det også Eh, det kan du trygt si ja @Sverre, jeg har korrigert den skrivefeilen der nå ja
    1 poeng
  3. Synes du har mange gode innvendinger og faktakunnskap jeg! Veldig greit at en som kan og husker så mye er et aktivt medlem ?? Antar at det snek seg inn en skrivefeil der at det skulle stå 2200 meter. Om ikke har du en hysterisk god oljekjøler ?
    1 poeng
  4. Hehe, bra det ikke bare er klister i hjernen da Ja jeg sjekket akkurat selv også, jeg har ca 1.100m til butikken, og etter 900m så viser vanntemp 90°C allerede, mens oljetemp viser kun 3 streker. Når jeg så kom hjem etter da 2.200m så har jeg 62°C på oljen, da har bilen stått rolig siden i går kveld. EDIT: Rettet en skrivefeil på antall meter........
    1 poeng
  5. Som @Superb lll skriver, så er det mulig å få av nøkkelen ja. Fikk det til første gangen jeg tok det av etter å ha brukt det, men siden fikk jeg det ikke til. Og det var like greit at det står på, så slipper man å lete den dagen man skal ha det på. Skal få lagt ut bilen, @Superb lll. Har snoket rundt i forumet en liten stund, men ikke kommet så langt rett og slett. Men nå som bilen er farlig nær, er det nok på tide
    1 poeng
  6. Ja en oppdager stadig noe nytt etterhvert som en blir mer og mer kjent med bilen @Sverre Det forbruket der synes jeg var veldig bra, så det har nok skjedd en del fra den motoren jeg har til den som står i din bil, og kanskje utviklingen har gått enda litt videre nå som den motoren er «oppgradert» til 190hk for 2019 modellene.........? At du også har en nyere DSG 7 kasse gjør nok også litt for forbruket når en kan få turtallet litt lenger ned i over 80km/t, dette er jo bare positive ting alt sammen Kodiaq er en stødig bil ja, det merket jeg også den gangen jeg prøvde en, den hadde riktignok adaptivt understell, men stod i den mykeste innstillingen når jeg prøvde den. Nå kjørte jeg riktignok ikke utfordrende med den på noen som helst måte, men den innstillingen var jo håpløs på Superb etter min mening, den var jo som et «duvende slagskip» uansett hv a den stod i, bortsett fra Sport. Merker at Octavia Scout er mykere og litt mer «krengete» når den blir presset/utfordret litt på svingete vei, men tråkker en på litt ut av svingene, så merker en jo også at det blir overført mer krefter til bakhjulene, så en kan nok kjøre litt mer offensivt med denne også El.seter med minne på begge sider er vel std så lenge en har bestilt el.seter på begge sider etter hva jeg husker fra vi også undersøkte prisen på Kodiaq Ja motoren blir veldig fort varm, og det er veldig behagelig vinterstid, og du har helt rett, det er fordi Webastoen også fungerer som en kjørevarmer. Angående dette med lysbryteren i parklys, så har jeg også lagt merke til at det er slik i Octavia Scout med tanke på hvor sterkt de lyser, i hvert fall når bilen er i gang. Hvordan det er om en forlater bilen med parklysa på vet jeg ikke, har ikke kommet så langt enda med prøving enda.......... Vil jo tro at det også skal gi strøm til baklys på hengerkontakten også, for de bør jo lyse de også når en setter lysbryteren i parklys stillingen. Nå har jeg ikke prøvet hvordan det er med henger på Skoda faktisk med å ha lysbryteren i auto eller i parklysinnstillingen, fordi jeg etter gammel vane fra arb.bilene alltid vrir lysbryteren over til nærlys for å ha både baklys, bremselys og blinklys på tilhenger. Og nå som baklysene til bilen min i tillegg er kodet om slik at de lyser også sammen med LED stripene foran, så bør jeg kanskje aldri vri lysbryteren ut av auto i det hele tatt........? Hmm, her må det sjekkes litt neste gang en skal ha med seg en tilhenger gitt
    1 poeng
  7. Har tatt meg litt tid å testkjøre bilen nå ikveld både for å teste fjernlysassistenten (denne virket utmerket) og for å få prøvd bilen i litt fart, ikke bare i trafikk og under fartsgrensa. Vil si jeg er fornøyd med hvordan en så stor bil oppfører seg i sving på den gale siden av 100 tallet henger godt og krenger svært lite (selv har jeg heller ikke adaptivt understell). Rett å slett imponerende! Noterte meg også en ting til angående lys. Om jeg vrir til park så reduseres ikke styrken i led-stripene foran I forhold til hvordan de er som kjørelys. Dette gjør jo at jeg kan kjøre med "parklys" som kjørelys på dagtid, og dermed få med lys på tilhenger! Artig hva en finner ut en torsdagskveld ? Har også notert meg at kjølevannstemperaturen stiger usannsynlig fort opp til 90 grader, noen som vet om bilen benytter en oppvarmingsmodus eller noe ved kald-start? Kjørte knappe 2 minutter før den var på 90 grader? Fikk også tatt en snittmåling på forbruk etter en liten visitt hos en kompis, her med start på varm motor (landevei), snittforbruket på den korte turen (8 km) var då faktisk ikke værre en 0.73 l/mil. Synes ikke det var verst for denne bilen, uten å være innkjørt en gang Noterte meg også at kodiaq med elektriske seter på begge sider foran faktisk har minne på passasjersiden også ? rett å slett simply clever!
    1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...