Ja en oppdager stadig noe nytt etterhvert som en blir mer og mer kjent med bilen @Sverre
Det forbruket der synes jeg var veldig bra, så det har nok skjedd en del fra den motoren jeg har til den som står i din bil, og kanskje utviklingen har gått enda litt videre nå som den motoren er «oppgradert» til 190hk for 2019 modellene.........? At du også har en nyere DSG 7 kasse gjør nok også litt for forbruket når en kan få turtallet litt lenger ned i over 80km/t, dette er jo bare positive ting alt sammen
Kodiaq er en stødig bil ja, det merket jeg også den gangen jeg prøvde en, den hadde riktignok adaptivt understell, men stod i den mykeste innstillingen når jeg prøvde den. Nå kjørte jeg riktignok ikke utfordrende med den på noen som helst måte, men den innstillingen var jo håpløs på Superb etter min mening, den var jo som et «duvende slagskip» uansett hv a den stod i, bortsett fra Sport. Merker at Octavia Scout er mykere og litt mer «krengete» når den blir presset/utfordret litt på svingete vei, men tråkker en på litt ut av svingene, så merker en jo også at det blir overført mer krefter til bakhjulene, så en kan nok kjøre litt mer offensivt med denne også
El.seter med minne på begge sider er vel std så lenge en har bestilt el.seter på begge sider etter hva jeg husker fra vi også undersøkte prisen på Kodiaq
Ja motoren blir veldig fort varm, og det er veldig behagelig vinterstid, og du har helt rett, det er fordi Webastoen også fungerer som en kjørevarmer.
Angående dette med lysbryteren i parklys, så har jeg også lagt merke til at det er slik i Octavia Scout med tanke på hvor sterkt de lyser, i hvert fall når bilen er i gang. Hvordan det er om en forlater bilen med parklysa på vet jeg ikke, har ikke kommet så langt enda med prøving enda..........
Vil jo tro at det også skal gi strøm til baklys på hengerkontakten også, for de bør jo lyse de også når en setter lysbryteren i parklys stillingen. Nå har jeg ikke prøvet hvordan det er med henger på Skoda faktisk med å ha lysbryteren i auto eller i parklysinnstillingen, fordi jeg etter gammel vane fra arb.bilene alltid vrir lysbryteren over til nærlys for å ha både baklys, bremselys og blinklys på tilhenger.
Og nå som baklysene til bilen min i tillegg er kodet om slik at de lyser også sammen med LED stripene foran, så bør jeg kanskje aldri vri lysbryteren ut av auto i det hele tatt........? Hmm, her må det sjekkes litt neste gang en skal ha med seg en tilhenger gitt