Gå til innhold
oriv

Nye sommer felger til superb sportline, kvit


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som har gode tips til sommer felger som vil passe til bil i headingen? Vil gjerne ha concave felger med mindre innpress enn originale ☺

Skrevet

Jeg kjøpte Zennen felger i sommer, og de er litt concave og har et lavere innpress enn de originale Skodafelgene.
I tillegg så er de også litt bredere enn de originale, slik at de bygger enda litt mer utover mot skjermbuen.
Jeg har også valgt dekk som er trinnet bredere for å «beskytte» felgkantene litt bedre og unngå «dekkstrekk», for det har ikke jeg sansen for i det hele tatt.

Det er enda mer å gå på enn hva jeg har valgt, men noe jeg oppdaget i ettertid er at det blir mye vanskeligere å spyle i skjermhusene når hjula bygger mer utover, det blir fort trangt der. Er jo ikke så farlig sommerstid, men på vinteren så ville jeg nok ha tenkt/valgt litt annerledes.
 

Jeg valgte Zennen ZP6, 8,5 x 19", ET 38, sølv, med 245/40-19" dekk. Det er felger som ikke koster allverden,  synes de er ganske enkle og lite «prangende», det er få eiker og dermed er de også enkle å rengjøre :) 
De finnes forøvrig i sort matt også, men de er visstnok ikke så enkle å holde rene/pene fordi de mangler den beskyttende klarlakken, og da kan bremsestøv lettere sette seg fast i overflaten.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for Brock B35 felger i Titanium metallic, men de var det dessverre en del ukers ventetid på når jeg handlet.

Her ser du noen bilder av dem på bilen min fra forskjellige vinkler, så får du bedømme selv hva du synes @oriv :) 

1605508757_Skjermbilde2020-02-07kl_16_52_42.thumb.png.3c2d7ba45f73f2140130225053839365.png1249276027_Skjermbilde2020-02-07kl_16_53_20.thumb.png.7fe21e0873c61a002d79b71573005ff2.png1620696639_Skjermbilde2020-02-07kl_17_08_30.thumb.png.125656a8a517c59404e4644a608e19ae.png

Skrevet

Hei. De såg veldig fin ut @Superb lll 👍👍 er inne å ser på finn og fant de og zp8. Syns de var fine og🤔 men det kan fort bli de du har, stod veldig fint til bilen ☺👌

Skrevet

Jo takk for det @oriv :) 

ZP8 er også veldig fine felger og også noe jeg vurderte en liten stund, men jeg likte bedre enkelheten med kun 5 eiker, men her er det jo garantert mange forskjellige meninger om hva som ser best ut.

Sjekk ut f.eks. Brock B35 Titanium også @oriv, de synes jeg ser veldig flotte ut og vil gi litt mer kontraster mot en hvit bil og kanskje passe enda bedre sammen med de sorte detaljene som er på en Sportline.
Sorte felger synes jeg personlig ikke så mye om, men felger i Titanium/Gunmetall/Antrasitt synes i hvert fall jeg ser veldig flotte ut, men det er selvfølgelig bare min mening da ;) 

Skrevet

Hehe, nei enkelt å velge felger er det ikke @oriv ;)

Jeg liker nok litt bedre felger som ikke gir inntrykk av at de er retningsbestemte, for der vil det se ut som de ruller i hver sin retning avhengig av hvilken side av bilen en står på, men det er selvfølgelig bare en personlig synsing fra min side.
Så der liker jeg personlig mye bedre hvordan eikene er plassert i sentrum av felgen på Zennen ZP8 enn hvordan de er plassert i sentrum av felgen på Brock B37. 

Det beste er å se felgene «live» på egen bil om det er en mulighet, eller i hvert fall benytte en felgkonfigurator som kan vise best mulig på bilder hvordan felgene ser ut på bilen.
Dessverre så er det ikke alle felgmerker som gir den muligheten, men det er en del som gjør det. Jeg så mye på en tysk side (tror jeg det var som jeg dessverre ikke husker navnet på for øyeblikket), der var det fine muligheter til å velge felg i forskjellige dimensjoner og så se resultatet på bilen på bilde. Ikke helt optimalt det heller, men det gir i hvert fall en viss indikasjon på hvordan det vil se ut :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...