Gå til innhold
JLafton

JLafton's 2019 Superb stv L&K 190tdi dsg 4x4


Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha fått kjørt 1000km med bilen må jeg si jeg er meget fornøyd hittil. Utrolig behagelig bil å kjøre.

Det jeg legger størst merke til i forhold til 2015 Octavia rs diesel jeg hadde er at på superben har dem lagt inn mer i støydemping. Dette har jo liksom vert litt av det skoda preget i forhold til Volkswagen at dem støyer mer. Men har prøvd ny passat også, å kan ikke si at den er mer støydempet.

En annen ting er at Octavia rs jeg hadde var fwd og letter en nye superben som også er awd. Men drivstofforbruket ligger på det samme.

  • Lik 1
Skrevet

Hei :) Må si dette var et flott eksemplar av superb @JLafton :)

Ser ut som du har både kunnskap og interesse angående bilpleie også, og det varmer og se flere som gleder seg med å ta vare på bilen sin! 

Har du fått tatt noe bilde med LED pærene i tåkelys? Skikkelig bonus at de var can bus vennlige som du skrev! 

Nå vet ikke jeg hvilket forbruk du har? Men er nok et mer hyggelig en meg med 2.0 tsi Kodiaq 😅

Skrevet

Da kom pakken fra Superskoda med nye led lykter til alle 4 dørene og innvendig bagaajeluke 😁

 

8CA2292D-31D5-4DEF-A62C-972784EE3907.jpeg

EBC4D7EA-9E71-446F-BC6B-3EC5D8BC0BAA.jpeg

891DDD6F-3CF0-4E82-9944-20B1EB678FB7.jpeg

  • 2 uker senere...
Skrevet

Da har bilen passert 3000km og første feilen er kommet. Får håpe det er siste.

Tankmåler har hengt seg opp, og viser nesten full tank hele tiden. Inn på verksted på onsdag.

Skrevet

Kjedelig med feil på ny bil, men med så mye teknologi i dagens biler er det vel dessverre noe som vil komme i ny og ne. Kan jo i første omgang høres ut som en software feil, og da forhåpentligvis en enkel løsning :) 


Ellers fornøyd med bilen? 
 

Skrevet

Da har bilen vært en liten tur på verksted. Må inn igjen til større jobb over nyttår.

Instrumentet får beskjed om full tank hele tiden, så dem må tømme tanke å nedi der å se.

Ellers er jeg meget fornøyd med bilen på alle punkter. I morgen skal den få en langhelg på spa behandling 😁

Skrevet

Da fikk jeg ett trist bilde av detailer'n som bilen er hos i helgen.

Under speil på høyre dør er det noe muffins etter lakkering, han hadde prøvd å gå hardt til verks, men ligger under klarlakken.

Så da blir det en tur ned til forhandler å få byttet dør.

F5ED1E29-F49B-436A-8D62-488105CE7A8E.jpeg

Skrevet

Da har bilen blitt hentet etter en langhelg på spa 😀

Å for en glans den har fått. Og fått på etter min mening markedets beste coating for langvarig beskyttelse . 

  • Lik 1
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Hei

Bra greier dette. Vurderer selv en Superb til høsten, venter litt på den den nye FL som kommer. Tenker da på TSI 272, L&K

1. Bra at støynivået er lavt, ser at l&k leveres med 18», vil da be om å få med 17» istedet for yttterligere lavere støy. Samt høyere profil, 215-55R17, mht fortaus kanter osv.  Hvilken dekk type har du? Bruker selv Nokian Hakka Green 2 på min nåværende bil, sommer. Meget fornøyd med disse. På Supeb vil vel tilsvarende være Hakka Blue/ Black

2. Mercansol vs Tectyl. Hvorfor Mercansol og ikke Tectyl? Hva er bilen orginalt behandlet med? Har lest mye bra om Thorsen Antirust i Bergen, og frister veldig å bruke dem. De kjører Tectyl.

3.  da blir den satt bort for å få seg en virkelig god coating fra Max Protect. Bil får først ett lag UNC V1 så ett lag UNC R 1,5. Alle 8 felger blir behandlet med UNC V1 og UNC V3

Hvor kan en få gjort denne behandlingen og er dette noe som gjøres / bestilles / anbefales via Møller?

4. Fornøyd med lysene? Hvordan fungerer lysautomatikk? Er vel ikke matrix der lyset blir maskert bort, men bra uansett? 

5. Mulig å bestille uten logoer og emblem?

6. Bilen har vel spyler på lys og rygge kamera slik jeg har forstått? Fungerer bra?

 

 

 

 

Endret av omyren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...