GÃ¥ til innhold
RonnyJ

Senterkopper med Skoda logo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nye sommerfelger i dag 😃 GMP Wonder 18"
Men kunne svært gjerne tenkt å få byttet senterkopper med Skoda logo. Kunne også tenkt meg nye sorte bolter, men usikker på koning på disse.
Noen som har tips? Ser ut til å være ca 65 mm. De jeg har er 56 mm

IMG_1619.jpg

IMG_1620.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

• Siste Innlegg

• Hei er det noen som kan tipse meg hvordan jeg skifter ny lyktespyler venstre side ,da min ikke spyler,bare lekker spylerveske.Fungerer pÃ¥ høyre side
    • PÃ¥ Skoda Scout 2017 skiftes vanligvis spjeldmotoren ved Ã¥ fjerne handskerommet: man skruer det av, kobler fra kontaktene og fÃ¥r tilgang til aktuatoren bak det. Deretter kobles strømkontakten fra, festeskruene skrus ut og motoren fjernes fra spjeldakselen. Den nye settes pÃ¥ plass med nøyaktig innretting av drivverket, hvoretter alt settes sammen igjen. Til slutt mÃ¥ klaffene tilpasses via diagnostikk eller klimakontroll, ellers kan systemet fungere feil eller avgi klikkelyder.
    • Hei, vurderer kjøp av Skoda Octavia scout 2.0tdi 2018mod som familiebil. Detta er ein bil som er tenkt Ã¥ ha ei stund, korleis er pÃ¥liteligheiten pÃ¥ dessa? Og kva mÃ¥ ein sjekke/sjÃ¥ opp for. He jo sjølvsagt lest litt opp pÃ¥ det typiske korleis dei er men greitt Ã¥ høyre erfaringar og. Hadde ein Audi A6 som kosta meg skjorta og litt til pÃ¥ 2 lusne Ã¥r, sÃ¥ er noke eg helst vil sleppe det ei gong til😅 Er dessa Ã¥ anbefale? Legger ved link til bil, pÃ¥ førehand takk for svar🙂 https://www.finn.no/450859246
    • Hei   HÃ¥per at noen bilkyndige kunne hjelpe meg her. Jeg har en Skoda Octavia 1.8 TSI fra 2018. Bilen er 8 Ã¥r og jeg prøvde Ã¥ sjekke litt rundt ang levetiden pÃ¥ kjølevæsken som er i disse bilene. Fikk aldri noe sikkerlig svar annet enn kjølevæsken byttes nÃ¥r vannpumpen ryker engang. Vannpumpen er visst et kjent problem pÃ¥ disse motorene. Flere nevnte at mange av disse bilene fra VAG inneholder en silikatpose i kjølevæskebeholderen i motorrommet. Denne skal visstnok gjøre at kjølevæsken blir ''evigvarende'' men advarer med at denne silikatposen kan sprekke og lage krøll i hele kjølesystemet som forverrer problemet. Noen mener den lille ekspansjonstanken bør byttes helt ut da det er for risikabelt Ã¥ dra ut posen som fort kan ødelegges eller ikke mulig siden det er 2 ''vegger'' inni beholderen. Det beste er Ã¥ bytte ut hele tanken med en ny uten silikatpose inni. Vag har senere gÃ¥tt bort fra silikatpose. Er dette noe jeg bør bekymre meg for Ã¥ gjøre nÃ¥ snart?  
    • Fant du ut hva problemet var. Har noe tilsvarende pÃ¥ min Yeti 2012 med 2.0tdi 140hk.
    • Tippar at webasto er "lÃ¥st" pga. sot,.glødeplugg e.l. Trur ikkje du fÃ¥r lÃ¥st den opp med vanlig OBD-scanner.  MÃ¥ nok ha spesifikk program for webasto
    • Er det egen sikring for webastoen, finner ikke i oversikten
    • Guttungen har en 2013 mod superb med en Webasto. Den virker ikke og er feil kode som kommer opp nÃ¥r man setter OBD mÃ¥ler pÃ¥. Er det noe form for nullstilling pÃ¥ den nÃ¥r det har vært mange bom starter.  FÃ¥r liksom ikke fjernet feilkoding pÃ¥ den.
    • Har fÃ¥tt pris pÃ¥ bytte av ballasten fra merkeverksted, 10k skal de ha. Skjønner at det er litt knot siden man mÃ¥ av med fangeren, men dette fikser vel en dreven mekaniker pÃ¥ en time? Selve ballasten ser ut til Ã¥ koste rundt 1500kr pÃ¥ nett. Hva er det som koster sÃ¥ mye? Bruker de deler som er 2-3 ganger sÃ¥ dyre? De jeg har søkt opp pÃ¥ nett er kanskje ikke en eksakt originaldel, men det er 100% kompatible erstatningsenheter av god kvalitet. Skrur de opp prisen fordi de vet at de fleste ikke gidder/klarer Ã¥ fikse dette selv?
    • Sjekk VarioGate herfra: https://www.mimsafe.com finnes en bilvelger inni der et sted 
  • Andre nye emner

• Andre nye innlegg

• Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, mÃ¥ du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrÃ¥det/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gÃ¥tt inn pÃ¥ vegvesenet sine sider, funne navn pÃ¥ tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for Ã¥ høyre om problema med bilen har vore der lenge.  DÃ¥ har du meir kunnskap og meir Ã¥ argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nÃ¥ jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk pÃ¥ nybil garanti sÃ¥ null stress. eg leverte bil inn pÃ¥ verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... sÃ¥ 2.... sÃ¥ 3.... sÃ¥ 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, sÃ¥ det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at nÃ¥r jeg starten den var det vibrasjoner pÃ¥ tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, sÃ¥ var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter pÃ¥ at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... fÃ¥r meg til og kjenne pÃ¥ en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- fÃ¥r meg til og tenke pÃ¥ og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har ogsÃ¥ problemer med appen. FÃ¥r ikke lov til Ã¥ lÃ¥se eller lÃ¥se opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
  • Opprett ny...