Gå til innhold
GeirS

Lagre seteinnstillinger...?


Anbefalte innlegg

Litt usikker på om jeg skulle skrive dette her, men siden jeg har Octavia så...

Kjøpte Octaviaen med elektrisk sete på sjåførsiden, og har vel egentlig aldri benyttet dette med å lagre innstillingen.  Men det siste halvåret så har datteren min øvelseskjørt og da hadde det vært fint å kunne lagre innstillingene mine, og hennes.

Men jeg får det ikke til å funke.  Står veldig enkelt i manualen.  Med motoren på, stille inn sete slik man ønsker, trykke på SET-knappen og innen 10 sek trykke på 1, 2 eller 3 for å lagre innstillingene. Da vil det komme ett pip som indikerer at innstillingene er lagre.  Men det funker ikke.  Uansett hvordan jeg trykker, så får jeg ikke lagre innstillingene.  Jeg trykker SET og 1 (har testet 2 og 3 også), men jeg får ingen pipelyd som indikerer at der er lagret.  Er det noen som har opplevd dette? og evt. har noen tips?

Kommer vel til å dra innom forhandler ved anledning for å høre med dem, men tenkte å undersøke her i forumet først.

 

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun jeg som kjører min Octavia så jeg hadde ikke lagret setet i en posisjon, men jeg gikk ut for å ta en test nå @GeirS.

Om det kun er tenningen som er på eller motoren går spiller ingen rolle, jeg trykker på SET knappen, og holder nede nummerknappen jeg vil ha lagret seteinnstillingen på. Etter et lite sekund så kommer det en kvitteringslyd i dashbordet, og seteinnstillingen er lagret.

Så flyttet jeg litt på setet og lagret denne seteinnstillingen på neste nummerknapp, og det kom også der en kvitteringslyd.

Det jeg synes er litt tungvindt med dette, er at når en skal bytte i mellom de ferdig lagrede seteinnstillingene, så må en holde inne den respektive nummererte lagringsknappen helt til setet har kommet i riktig posisjon. Det skulle jo holdt å bare trykke på den respektive knappen en har lagret en seteinnstilling på etter min mening.

 

Så i din bil er det tydeligvis noe som ikke fungerer slik det skal når det gjelder lagring av seteposisjoner, så det er vel mest sannsynlig noe verkstedet må se litt nærmere på for deg vil jeg tro @GeirS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du sjekket @Superb lll.  Mener jeg testet dette når bilen var ny.  Da fikk jeg pipelyd og la også merke til at man måtte holde knappen inne for å få den i den posisjonen man hadde lagret.  Syntes også dette var tungvindt, men da var det bare meg som kjørte bilen.  

Får nok ta en tur innom forhandler og be dem se på det.

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig det @GeirS :) 

Ble jo litt nysgjerrig så måtte jo sjekke hvordan det fungerte, og som nevnt så burde jo lagringsknappene hatt en litt annen måte og hente frem hvilke innstillinger som er lagret der, Det burde holdt å trykke på knappen, ser ikke helt hvorfor det skal være på den måten det er programmert til her, men det er muligens en litt annen årsak til det enn hva jeg klarer å se.......

Hvordan det fungerer på andre Skoda modeller hadde det jo vært litt artig å lese, hadde jo dette på Superben vi hadde også, men heller ikke der så var det jo noe behov for å lagre seteinnstillingen for min del, så den ble ikke testet ut hvordan den fungerte i praksis.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 16.10.2018 den 20.15, GeirS skrev:

Takk for at du sjekket @Superb lll.  Mener jeg testet dette når bilen var ny.  Da fikk jeg pipelyd og la også merke til at man måtte holde knappen inne for å få den i den posisjonen man hadde lagret.  Syntes også dette var tungvindt, men da var det bare meg som kjørte bilen.  

Får nok ta en tur innom forhandler og be dem se på det.

Geir

Hei Geir

Fant verkstedet ut av dette? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både GeirS og jeg har tydligvis opplevd at det plutselig ikke fungerer å lagre posisjonene lenger.  Hos meg har vi til daglig benyttet lagrede pos1 og 2 ettersom husets to sjåfører har så ulike innstillinger. Benytter også hver vår nøkkel. 

Etter litt fomling  i mørket på torsdag  kom plutselig kvitteringstone når jeg egentlig bare skulle bytte posisjon. Får nå ikke lagret setet i noen  av de tre posisjonene. Det kommer ingen kvitteringstone.  Elektronikken fungerer forøvrig, så setet kan justeres  som vanlig. Var innom Møller, men traff bare selger som ikke ante hva som var galt.  Må nok innom verkstedet, men om noen vet hva dette skyldes hører jeg gjerne om dette.  Håoer selvsagt jeg kun har deaktivert noe ubevisst, men finner ikke noe om dette på nett eller i instruksjonsbok 🙂

Endret av L&K15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...